Taaskasutatud vihm ja palju muud: Milliste nippidega autotööstuses vett kokku hoitakse?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Seat töötab aktiivselt selleks, et üha enam vett kokku hoida.Fotod: Seat.

Viimastel aastatel on suudetud tõsta inimeste teadlikkust vee raiskamise kohta oma kodudes. Kampaaniates on toodud välja nii veesäästlikke tehnoloogiaid kui ka lihtsalt mooduseid, kuidas majapidamises vett säästa, näiteks koos duši all käies.

Kuid kuidas on vee tarbimisega lood autotööstuses? Seat annab ülevaate meetmetest, mis on meie olulisima loodusliku ressurssi säästmiseks täna tehastes kasutusel.

Ühe tehase aastane veekulu: 470 basseinitäit

Möödunud aastal kulutati Martorelli tehases kokku 1,1 miljonit kuupmeetrit ehk 470 olümpiabasseini jagu vett. Möödunud kaheksa aasta jooksul on see number aga tänu firma keskkonnasäästlikele programmidele järjest langenud.

Kui 2010. aastal kulus ühe auto kohta 3,54 m3 vett, siis möödunud aastaks oli suudetud säästa juba 31% ja vett kulus auto kohta 2,46 m3.

Suurima veekuluga on kindlasti värvikoda, mis moodustab pea poole kogu tehase veetarbimisest. Kere ja raamistiku pinnatöötlus, värvimisele eelnevad veepesukabiinid ja lõplik värvimine on põhilised kohad, kuhu vesi kulub. Seetõttu on põhirõhk vee säästmisel suunatud just siia.

Autosid värvides ei jõua kogu vesi alati sõidukitele. See osa kogutakse töötlemispaakidesse, kuhu lisatakse spetsiaalseid kemikaale, et värv veest eraldada. Sedasi on võimalik raisku minevat vett suletud ringis uuesti kasutada ja sedasi tarbimise pealt kokku hoida.

Vihmatest toimub taaskasutatud veega

Teine koht, kus palju vett kulub, on ilmselgelt vihmatest. Testis kontrollitakse sõiduki veepidamist, kallates kuue minuti jooksul sõidukile ühe ruutmeetri kohta 150 liitrit vett. See protsess toimub samuti suletud ringis: kõik kasutatud vesi suunatakse puhastusüksusesse ja taaskasutatakse.

Kuigi juba praegu kulub tehases vähem vett kui kaheksa aasta eest, on tootjal veel keskkonna säästmise osas pikk tee minna.

Seatis on vee kokkuhoiu jaoks tehtud palju samme, kuid keskkonna säästmise jaoks on veel pikk tee minna. Et tööstuses vee tarbimist drastiliselt vähendada on vaja veelgi efektiivsemaid protsesse, kus vett saab taaskasutada ja lõpuks ökosüsteemile tagastada.

Praegune eesmärk on aastaks 2025 vähendada vee tarbimist 38%.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.