SEAT/CUPRA

Uus SEAT Leon sai Euro NCAPi avariitestis hiilgava tulemuse

Foto: SEAT.

Mida aeg edasi, seda rohkem lisatakse autodele erinevaid elektroonilisi juhiabisüsteeme, muutes liiklemise iga aastaga aina enam turvalisemaks ja ohutumaks. 

Autode ohutuse hindamisega tegeleb Euroopas peamiselt testimisorganisatsioon Euro NCAP, kes annab uutele sõidukitele hinnanguid kokkupõrketestides. Hiljuti avalikustatud uusim SEAT Leon teenis Euro NCAP testis viietärnilise ohutushinnangu.

Euro NCAP on veel rohkem rõhku pannud viimase põlvkonna kokkupõrke vältimise süsteemidele ja juhiabidele ning rakendanud uusi stsenaariumeid autonoomse hädapidurdussüsteemi tehnoloogias. 

Juhiabisüsteemid ohutumaks liiklemiseks

Uue SEAT Leoni ohutussüsteemide hulka kuuluvad autonoomne hädapidurdus (AEB), pimenurga jälgimine koos tagantläheneva sõiduki hoiatusega (Side and Exit Assist), liiklusmärkide tuvastamine (Traffic Sign Recognition) ja sõitjaid kaitsev avariiks valmistumise süsteem (Pre-Crash Assist).

Pre-crash assist juhiabi reageerib kõigest 0,2 sekundiga, kui auto peaks ära tabama, et kohe võib õnnetus juhtuda. Süsteem hakkab koheselt turvavöösid pingutama, lülitab automaatselt sisse ohutuled ja sulgeb nii kõik aknad kui ka katuseluugi.

Neile lisanduvad veel maksimaalse turvalisuse tagamiseks seitse õhkpatja, kokkupõrke eest hoiatav Front Assist süsteem koos jalakäijate ja jalgratturite jälgimisega, Emergency Steering Assist, mis pidurdab ja keerab rooli ootamatul olukorral automaatselt takistusest eemale. 

Euro NCAPi 2020. aasta ohutustest on olnud seni kõige rangemaid ja põhjalikumaid ning SEATi saavutatud skoor näitab autotootja järjepidevust ja silmapaistvust turvaliste sõidukite väljatöötamisel. 

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.