Äge teada: Kuidas testitakse sõidukite vastupidavust talvistes tingimustes tegelikult?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Fotod: SEAT

Igal aastal võtavad 150 SEATi tehnikut ja inseneri teekonna Rootsi, et testida seal uute sõidukite vastupidavust külmale.

Temperatuur on sealsetes tingimustes 25 kraadi miinust ja vähemgi. Testimisele lähevad korraga 90 sõidukit.

Sellise testitsükli eesmärgiks on kindlustada autode vastupidavus ja sobivus ostjate nõuetele. Teha kindlaks, et kõik sõiduki funktsioonid mistahes tingimustele vastu peavad.

Peamiseks testipaigaks on kuue ruutkilomeetrine külmunud järv, mille 60 sentimeetrine jääkiht sobib autodele väga hästi.

Järvel testitakse näiteks ESC stabiilsuskontrolli ja selle välja lülitamist, et teha kindlaks, kas süsteem suudab sõiduki rattad ka hädaolukorras tagasi õigele rajale tuua.

Peale esimest testi ootab ees 200-meetrine lõik, pool asfalt, pool jää – Põhjamaade tingimustes tavapärane. Testijad sõidavad autodega edasi-tagasi, erinevatel kiirustel pidurdades. Selline test aitab ABS-süsteeme täiustada ja kontrollida.

Kõikide testide andmed kogutakse ja analüüsitakse, et tulemuste põhjal vajalikud muudatused hiljem sisse viia.

Suvel ootab insenere ees juba uus katseperiood: kolmenädalane kõrbes viibimine. Meeskond reisib aastas kokku kõiki mandreid, et prototüüpide vastupidavus kõikides keskkondades ja pinnastikel ikka kindlustatud oleks.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.