Need autod on ökonoomsed ja sõidavad kütusel, mis on odavam ja ohutum kui diisel, kuid enamik meist ei tea, kuidas need tegelikult töötavad? SEATi eksperdid heidavad valgust selelle, kuidas maagaasil (CNG) sõitvad autod töötavad.
Kütuseluugi tagant leiame kahe erineva kütuseliigi korgid. Tankimine käib täpselt nagu bensiini- või diiselmootoriga autol, kuid kuna kütuseks on gaas, ei kaasne sellega tilkumist ega lõhna.
Gaasi hoiustamiseks on spetsiaalsed paagid, mis on turvakaalutlustel valmistatud kõrge vastupidavusega ja roostevabast terasest ning mis suudavad vastu pidada survele tublisti üle 200 bari.
SEATi CNG sõidukites on olemas viimase põlvkonna sisepõlemismootorid, mis töötavad nii bensiinil kui gaasil. Vaikimisi sõidab auto gaasi peal kuni paak tühjaks saab ja lülitub siis ümber bensiinile. Kusjuures ümberlülitumine käib nii vaikselt, et juht ei saa sellest arugi.
Gaasil sõitvad autod läbivad arendusfaasis kõige karmimad testid, et kindlustada täielik turvalisus. Kõige ekstreemsemate juhtude puhuks, näiteks suure temperatuuriga tulekahju korral, väljutatakse gaas paagist kontrollitud viisil, et vältida liigse rõhu tekkimist.
Kuigi maagaasi hoitakse paagis umbes 200 bari juures, liigub see mootorisse alla kümne barise rõhuga. Mootoriruumis on eraldi rõhuregulaator, mis vähendab rõhku ja tagab optimaalse sissepritse.
Sõitmine jääb nii bensiini kui gaasiga täpselt ühesuguseks. Ainuke viis vahest aru saada, on läbi armatuuris põleva tulukese, mis näitab, kumba kütust parajasti kasutatakse.