Elektriautode võistlussari on tulemas juba 2020. aastal ja Cupra e-Racer on selleks valmis

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Cupra e-Racer on esimene auto, mis uuest ETCR võistlussarjast osa saab võtta. Foto: SEAT.

Hiljuti toimusid Barcelonas TCRi Euroopa Meistrivõistlused, kus esitleti nii uut elektriautode võistlussarja kui ka esimest selleks sobilikku võistlusautot – Cupra e-Racer. Lisaks sellele saavutas Cupra Racingu sõitja Mikel Azcona tänu sujuvale tiimitööle ja auto heale sooritusele aasta üleüldises arvestuses esimese koha.

Möödunud nädalavahetusel esitleti esmakordselt uut elektrilistele touring-autodele mõeldud võistlust – ETCR Series. Cupra e-Racer on esimene sõiduk, mis kõikidele uue võistlussarja nõuetele vastab ja viimastel kuudel läbi viidud testid on uue elektrilise touring-auto võimekust veelgi enam kinnitanud.

Nullist sajani vaid 3,2 sekundiga ja 0 – 200 km/h 8,2 sekundiga – seda hoolimata asjaolust, et elektriauto kaalub 400 kilogrammi rohkem kui praegune Cupra TCR. Tagateljele paigutatud kaks elektrimootorit toodavad kokku kuni 500 kW (680 hj), mida on 242 kW rohkem kui praegusel TCRil. Samuti on e-Raceril olemas süsteem, mis suudab pidurdades energiat taastada.

Mikel Azcona, CUPRA juht, võitis TCR Euroopa Meistrivõistlused.

Võistlusteks mõeldud elektriauto arendamise puhul on üheks olulisemaks osaks kiiruse ja sõiduulatuse vahel tasakaalu leidmine, mis teebki Cupra Racingu juhi sõnul elektriautode arendamise põnevaks.  Cupra e-Racer on hetkel oma ala pioneer, olles esimene bränd ja mudel, mis uuest ETCR võistlussarjast osa võtta saab.

Täpne info uue võistlussarja toimumise ja formaadi kohta on veel tulekul.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.