Kuidas autotööstus 3D printimise omaks on võtnud?

Foto: SEAT.

3D printimine on ilmselt juba paljudele küllaltki tuttav sõna või siis vähemalt oled sellest midagi natukene kuulnud. Üha enam kasutavad suured tootmisettevõtted 3D-printeri abi, et muuta tootmisprotsess kiiremaks. Samas suunas liigub ka SEATi autotööstus.

Autotööstus on üks esimesi, mis on võtnud 3D printimise omaks, et säästa aega ning muuta sõiduki väljatöötamine ja tootmine kõigis etappides paindlikumaks. Ei mingeid šabloone ega disainipiiranguid ning 10 korda kiirem — nii töötab SEATi 3D printimise labor.

“Kui te seda ette kujutate, saame selle ka valmis teha.” See on SEATi prototüübikeskuses asuva 3D printimise labori moto. Üheksa printerit toodavad igasuguseid elemente kõikides SEATi osakondades, näiteks projekteerimises, tootmises ja logistikas.

“Traditsiooniliste tehnoloogiate kasutamisel võtab osa valmistamine nädalaid, kuid 3D printimisega on see päevaga valmis. See võimaldab meil teha samal nädalal mitu versiooni, mida siis saab nende täiustamiseks uuesti testida ja muuta,” sõnas SEATi 3D printimise laborijuht Norbert Martín.

Kuna auto koosneb paljudest osadest, siis kasutab SEAT ka rohkem kui ühte printerit. Seda seetõttu, et iga printer valmistab osad kindla materjali abil.

SEAT kasutab elementide puhul mitut tehnoloogiat: laser-, hõõgniit- või isegi ultraviolettvalgustusega kõvendamine. Lisaks täpsele kujule on võimalik saavutada ka konkreetne kaal ning materjali temperatuuritaluvus. 

3D printimistehnoloogia rakendused on SEATi sõnul lõputud. Hetkel on Hispaania autotootja keskendunud uute osade, spetsiaalsete mudelite või raskesti leitavate varuosade väljatöötamisele.

“Kui vajate näiteks mõnda meie ajaloolise mudeli osa, mida enam ei toodeta, siis võime selle printida,” lisas Martín. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.