SEAT

Kuidas käib ühe ideeauto loomine ja kaua selleks aega kulub?

Ühe ideeauto loomises on oma roll nii virtuaalrealsusel kui ka savil. Fotod: Seat.

Sirged või kõverad jooned? Armatuurist väljaulatuv või selle sisse integreeritud ekraan? Ideeauto loomise protsess on tõsine disainikatsumus, mis tõstatab sadu küsimusi, vajab tundide viisi mustandite joonistamist ja sadu renderdusi, et valikut kitsendada ja lõpuks sobiv idee leida.

Heidame pilgu kogu sellesse protsessi hiljuti avalikustatud Cupra Formentori näitel.

Kuidas ideed paberile saavad ja sealt edasi käega katsutavaks muutuvad?

“Auto, mida tahad käega katsuda”. Just sellise visiooniga lähenes Formentorile sõiduki välisdisainer Alberto Torrecillas. “Ideeauto kallal töötamine annab meile tavalisest vabamad käed,” ütles ta. “Esmalt paneme mõned ideed paberile. Osad disainerid kasutavad graafikalauda, kuid mina eelistan vaba käega paberile joonistamist ja sedasi erinevate ettepanekute katsetamist.”

Mõni disainer eelistab paberit, teine jällegi graafikalauda.

Ideed algavadki visanditest, tosinatest joonistustest, mis näitavad sõiduki välimust ja tekitavad tunde, et auto liigub isegi paigal seistes.

Kui disainerid visandavad oma ideede põhjal uue sõiduki välimuse, siis värvi ja materjalide osakond peab tegelema juba asjadega, mida inimene käega katsuda saab. Siia hulka kuuluvad nii autos kasutatavad materjalid kui ka värvid.

Meeskond peab välja valima sobivad materjalid, mida salongis kasutada, ning ühtlasi leidma sobivad värvid nii välimuse kui sisu jaoks. “Nahk, silmaga nähtavad õmblused, alumiiniumist tekstuur ja spetsiaalselt selle mudeli jaoks loodud värv Petrol Blue meenutavad kõik ühe autoentusiasti garaaži.”

Sõiduki täpne disain ja mõõdud pannakse paika virtuaalreaalsuses

Kui meeskonnad on sõiduki disainiga ühele poole saanud, on aeg see ka reaalselt ellu äratada. Siin tuleb appi tehnoloogia. Joonistused muudetakse 3D graafiliseks, et edasi saaks hakata täpselt sõiduki osi, mõõte ja elemente sobitama ja kujundama.

Tänu virtuaalreaalsusele võib sõidukit näha keset Barcelona keskplatsi seismas, täpselt nagu oleks see päriselt. Kahe dimensiooniga on võimalik 75% sõiduki disainist kindlaks teha, kuid kolmanda dimensiooni abil juba 100%.

Järgmine meeskond muudab visandid juba 3D graafiliseks.

Protsess hõlmab nii sõiduki välimust kui ka salongi. Viimaste aastate jooksul on salongi disainis toimunud radikaalne muutus.

“Varem disainisime kogu sõiduki valmis ja hakkasime hiljem vaatama, et kuhu raadiot, nuppe ja muud asetada… Täna alustame ekraani paigutamisest ja liigume sealt edasi,” selgitab Jaume Sala, kes vastutab Seatis salongidisaini eest.

Selle muutusega kaasas käimiseks on Seatis eraldi digitaalne disainilabor, mille eesmärgiks on kasutajakogemus võimalikult lihtsaks muuta. Cupra Formentori puhul kulus selleks simulaatoris kaks aastat testimist.

Virtuaalreaalsusele ja simulatsioonidele järgneb päris ehtne savist auto

Viimaseks sammuks disainiprotsessis on ideeautost reaalse savist mudeli valmistamine. Selleks kulub kunstnike meeskonnal 700 kilogrammi savi – sõidukist valmistatakse täiesti elusuuruses mudel, mida on võimalik katsuda nii seest kui ka väljast.

Ühe ideeauto disainimine numbrites.

  • 500 visandit
  • 100 renderdust
  • 700 kilogrammi savi (iga mudeli jaoks)
  • Kilomeeter niiti
  • Üle 50 värvitesti.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.