Kuidas robotid ja inimesed autotehases käsikäes töötavad?

Fotod: Seat.

Seat on teinud järgmise edusammu nutika, digitaliseeritud ja pidevalt ühenduses oleva tehase loomise poole.

Nimelt on Martorelli tehasesse edukalt lisatud kaks unikaalset koostöörobotit, kes töötavad montaažiliini alguses ja vastutavad ühe väga olulise aspekti eest. Robotite ülesandeks on Seat Ibiza ja Arona mudelite tagaosale nimede lisamine, raiskamata selleks hetkegi aega ning jagades korraga ruumi teiste tehase töötajatega.

Liin ei peatu kunagi

Koostöörobotid asuvad teineteise vastas, üks ühel pool, teine teisel pool koosteliini. Sõidukitest vasakul pool asuv robot valib vastavalt mudelile Ibiza või Arona nime. Parempoolse roboti tööks on aga vastavatele sõidukitele FR-märgise lisamine. Mõlemad robotid on varustatud mehaanilise käega, mis on loodud erinevaid tähti iminappadega valima, sõiduki tagaosast kaitsekilet eemaldama, tähed sõidukile kinnitama ning ka sõiduki esiosast kaitsekilet eemaldama ja seda ära viskama.

Samuti on mõlemas robotis olemas kunstliku nägemise süsteem, mida kasutatakse tööstusprotsessi mitmes etapis, et erinevaid viperusi eemaldada. Kõik see toimub samaaegselt kui sõidukid tööstusliini pidi edasi liiguvad. Tänu säärasele lahendusele suudavad robotid oma ülesandeid täita ilma et liin peaks kunagi peatuma.

Koostöö- ja tööstusrobotite suurimaks erinevuseks ongi asjaolu, et esimesed suudavad ja tohivad töötada koos inimestest töötajatega. Nende liigutused on aeglasemad ning samuti reageerivad uued robotid puudutusele, et tagada kõikide nende ümber töötavate inimeste ohutus.

Robotid ja inimesed käsikäes

Koos “tähepaigaldajatega” on täna Martorelli tehases umbes 20 koostöörobotit, mis aitavad tehaseliinil erinevaid ülesandeid täita. Eriti sellistes kohtades, mis inimestele ergonoomiliselt raskeks võivad osutuda. Näiteks paigaldati hiljuti liini lõpuosasse koostöörobot, kes kohandab Seat Arona küljeliistu. Selles koosteliini punktis liiguvad sõidukid juba kõrgemal rajal ning robot on varustatud rullikuga, mis liistule nõutud hulgal survet avaldab.

Viimastel aastatel on Seat sääraseid tehnoloogilisi lahendusi kogu tootmistsüklisse lisanud, olgu selleks siis koostöörobotid, automaatjuhtimisega sõidukid (AGVd), kuid ka andmete efektiivsem ära kasutamine tänu tehisintellektile või plokiahelale. Martorelli tehases on üle 2000 tööstusroboti, mis on pidevalt töös. Kõik need Tööstus 4.0 lahendused töötavad koostöös tehase 8000 töötajaga, kes päevas kokku 2400 sõidukit toodavad. Ehk siis ühe sõiduki iga 30 sekundi järel.

Vaata videost, kuidas robotid Seati tehases oma tööülesandeid täidavad:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.