SEAT

Kuidas SEAT oma tuntud linnamaasturiteni jõudis? 5 ägedat ideeautot minevikust

Linnamaasturite mängulauale on SEAT oma kaardipakist välja pannud kolm ässa – Arona, Ateca ning Tarraco.

Kuigi nimetatud crossoverite tootmisega tehti algust 2016. aastal, ladusid neile aastaid varem vundamenti mitmed huvitavad kontseptsõidukid, millest järgnevalt juttu tuleb.

SEAT Marbella Playa

Kuulsa Marbella ranna auks nimetatud pisikese maastikusõiduki nägemust esitleti esmalt 1991. aastal Frankfurdi autošõul. Tegu oli julge disainiharjutusega, mis oli suunatud oma erksa värvilahenduse ning ümmarguste udutuledega just noortele.

Pikapi kerekuju ning 40 hobujõuline mootor olid stiilsete rannamõnude nautimiseks tollal justkui ideaalne kombinatsioon.

SEAT Salsa Emoción

Tähistamaks oma tehnilise keskuse 25. sünnipäeva, tõi SEAT 2000. aastal Pariisi autonäitusele vägagi teedrajava ja unikaalse Salsa Emoción kontseptauto.

Mudelil oli 310 mm kliirens ning see toimis tänapäeva linnamaasturite trendi jaoks justkui teeviidana. Salsal oli 250hj mootor ning Multi Driving Concept moodul, mille abil juht kolme erineva sõidurežiimi vahel valida sai.

SEAT Tribu

Genfi autonäitus on üks maailma kõige prestiižemaid, mistõttu tõi SEAT 2007. aastal sinna erkoranžis kuues Tribu, mis sümboliseeris kõiki tollal populaarseid maasturiomadusi. Disain ja põhjakõrgus julgustasid off-road kasutust ning kompaktne siluett mugavat linnapõhist liikumist.

SEATi välisdisaineri Xavier Villanueva sõnul võeti Tarraco ja Ateca disainimisel šnitti just Tribu mudelist, eriti rattakoobaste ning tagatulede osas.

SEAT IBX

Uude kümnendisse jõudes esitles SEAT taaskord Genfis mudelit IBX, mis kasutas innovaatilisi LED-tulesid ning elektrilist-hübriidmootorit.

Auto arhitektuur baseerus küll paar aastat varem nähtud Tribul, ent oli väliselt üsna sarnane tänasel päeval müüdavatele SEATi maasturitele. IBX oli valmis kasutama kõiki Volkswageni arendatud mootoreid ning paaritama neid elektrimootoriga, viimase abil sai sõita kusjuures kuni 40 kilomeetrit.

SEAT 20V20

Tänapäeva autotööstuse juures on tähtsateks märksõnadeks ühenduvus ning personaliseeritavus. Kõikide varasemate kontseptautode omadused kulmineerusid 2015. aastal 20V20 kontseptautos, mida defineerisid just eelnimetatud iseloomujooned.

Personal Drive seade keskkonsoolis lubas vaid ühe näpuvajutusega kontrollida kõiki autos leitavaid funktsioone ning maastur liikus 295-hobujõulise turbomootori abil.

Märksõnad: , , ,

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.