SEAT

Kuidas sõita Hispaaniast Prantsusmaale, kulutades kütusele vaid 45 eurot?

Fotod: SEAT.

Kui palju maksab autoga sõit Sagrada Familia kiriku juurest Eiffeli torni ette? Barcelonast Pariisi, veidi üle tuhande kilomeetri.

Just sellise teekonna võttis ette SEATi jätkusuutliku liikuvuse juht ehk teisisõnu CNG ekspert Antonio Calvo. Teekonna läbimiseks valis ta gaasil sõitva 1,5-liitrise TGI mootoriga SEAT Leoni, mille paak oli CNG gaasi täis.

Mõni kilomeeter pärast sõidu alustamist tõdeb Calvo, et sõiduelamus on täpselt sama, mis bensiinimootoriga autol. Vahet pole ei võimsusel ega sõiduomadustel.

Nelisada kilomeetrit… 15 euroga?

Calvo läbib 400 kilomeetrit ilma ühegi peatusega, keskmiseks kiiruseks on 120 km/h. Esimese peatuse teeb ta juba Prantsusmaal, Touluse’i linnast lahkudes. Paaki täites kommenteerib Calvo: “Tankimine on väga lihtne, kuna universaalne otsik lubab täiesti tavaliselt paaki täita nagu igas tanklas tavaliselt tankides.”

Neljasaja kilomeetri läbimise hind? 15 eurot. Sihtkohani on veel umbes 680 kilomeetrit minna.

Prantsuse maakohtadest läbi sõites räägib Calvo, kuidas maagaasil sõitmine vähendab CO2 heiteid 25% võrreldes bensiiniautoga ning lämmastikoksiide 75% võrreldes diisliga. Antonio saabub Limogesi, kus teeb jällegi tankimiseks peatuse.

Nüüdseks on läbitud 684 kilomeetrit ja kütusele – 24 kg gaasi – on kulunud umbes 25 eurot. Katsumus tuleb läbida täielikult alternatiivkütusel, hoolimata sellest, et auto lülitub maagaasi otsa saades üle bensiinile.

Mitte ainult soodne – ka keskkonnasõbralikum

Sihtkohale lähenedes kommenteerib Antonio Calvo, et suurlinnad nagu Pariis, kehtestavad sõidukitele üha enam rangemaid piiranguid õhusaaste vähendamiseks. Õnneks ei ole CNG-gaasil sõitval juhil millegi pärast vaja muretseda – Euroopa Liit peab maagaasil sõitvaid sõidukeid keskkondlikult säästlikumaks.

Antonio jõuab oma SEAT Leoniga Eiffeli torni jalamile. “Olen läbinud 1076 kilomeetrit ja mul kulus sellele vaid 45€, mis teeb keskmiselt 3,6 kg gaasi iga 100 km kohta,” nendib Antonio reisi lõpus. “Oleks ma sama teekonna bensiinimootoriga autoga teinud, oleks see mulle 50% kallimaks läinud ja diisliga 30% kallimaks,” lõpetab ta.

Antonio Calvo jõudis vaid maagaasil sõites oma sihtkohani – Pariis. Sõidu võttis mees tegelikult ette linnas toimuva rahvusvahelise autonäituse jaoks, kus SEAT esitleb esimest alternatiivkütusel sõitval linnamaasturit Arona TGI’d. Lisaks Leonile, Ibizale ja Miile hakkab tootja pakkuma üht terviklikumat CNG-gaasil sõitvat mudelivalikut kogu maailmas.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.