SEAT

Kuidas testitakse tänapäevaste autode LED esitulesid?

Fotod: SEAT.

Tuled on ühed kõige olulisemad turva- ja disainielemendid, mis autol üldse olla saavad – umbes sama olulised nagu silmad inimese näo juures.

Disaineritel ja inseneridel kulub uute esitulede arendamiseks üle kolme aasta. Spetsialistid viivad SEATi spetsiaalses valgustunnelis läbi vajalikud testid, et tagada parima mugavuse ja turvalisuse suhe.

Üle 300 simulatsiooni ja spetsiaalne öötunnel

Ühe uue mudeli esitulede arendamiseks tehakse üle 300 simulatsiooni, et juba virtuaalselt kõik testid läbi viia ja valguse ühtlane jaotus kindlaks teha. Kõiksugu sõidutingimuste jaoks on SEATil 40 meetrine spetsiaalne tunnel, mis võimaldab luua reaalseid öiseid olukordi.

Samuti kontrollitakse tunnelis, et esituled ei tekitaks liiga teravaid ja täiuslikke sirgeid jooni, kuna need võivad juhi silmadele hakata halvasti mõjuma. Autot testitakse ka näiteks 350 kilose pagasiga või viie reisijaga, et garanteerida tulede korrektne nurk olenemata sõiduki massist.

Ühe mudeli LED tuled läbivad korraliku kadalipu

Erinevaid juppe hoitakse kuni kümme päeva temperatuuridel -40 °C kuni 90 °C. Seda tehakse eraldi kliimakambris, kus on võimalik tekitada nii külma kui kuumust ja niiskust. Eesmärgiks on tagada auto tulede töökindlus nii lumistel Rootsi teedel kui ka Mehhiko päikese all sõites.

Lisaks kambritestidele sõidetakse prototüüpidega maailma eri nurkades maha üle 30 000 kilomeetri, et teha kindlaks mudelite vastupidavus ja töökindlus enne müügile jõudmist.

Keskmiseks LED tulede elueaks on SEAT Tarracos 10 000 töötunni. See kehtib näiteks SEAT Tarraco 300 LED tule kohta. Lisaks tarbivad kõik need tuled vaid poole energiast, mis kulub halogeentulede peale.

Märksõnad: , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.