SEAT

Kuidas töötavad tänapäevased juhiabid?

Tänapäevaseid juhiabisid tuleb aina juurde ning tihtipeale ei saagi autode turvavarustust lugedes täpselt aru, millega on tegu.

SEATi uusima lipulaeva Tarraco turvavarustusest leiab kaks uut juhiabi: pre-crash assist ehk õnnetuste ennetaja ja rollover assist ehk üle katuse rullumise süsteem. Kaks uut juhiabi peaksid aitama eeskätt liiga suure kiiruse, tähelepanu kõrvale hajumise või unisuse puhul, mis on kõik suurteks õnnetuste põhjustajateks.

Reaktsioon 0,2 sekundiga

Ülejuhitavus, alajuhitavus või äkkpidurdus on vaid mõned olukorrad, kus pre-crash süsteem automaatselt aktiveerub. Auto tabab ise ära, et kohe võib juhtuda õnnetus, ning suudab reageerida 200 millisekundiga. Olenevalt õnnetusest pingutab süsteem turvavöösid, paneb automaatselt põlema ohutuled ja sulgeb kõik aknad ning katuseluugi, et ennetada autost väljas olnud jäseme tõttu tekkinud vigastusi.

Minimeerib tagajärgi

Kui õnnetus on juba toimunud, auto käib üle katuse ning juht on autos juba pelgalt kaasreisija rollis, haarab rollover assist kontrolli. Auto teeb koheselt hädaabikõne, lülitab välja mootori, teeb lukust lahti uksed, aktiveerib ohutuled ja reguleerib lisaks teistele funktsioonidele ka ventilatsiooni.

Juhiabides peituv tehnoloogia ja elektroonika on autode arenduses tõeliselt revolutsiooniline samm. Targad sensorid suudavad võimalikke õnnetusi ette näha ning ennetada, anda juhile märku visuaalselt, heliga või näiteks vibreeriva rooli abil ning kui ka sellest abi pole – ise pidurdada.

SEATi turvainseneri sõnul on tuleviku autoks üks suur juhiabide kombinatsioon, mis viib lõpuks selleni, et praegu juhi rolli hoidvast isikust saab lõpuks pelgalt reisija. Lõpptulemuseks on inseneri sõnul loomulikult õnnetuste täielik kadumine, mis saab juhtuda tänu omavahel ühenduses olevatele sõidukitele.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.