SEAT

Kuussada kilomeetrit gaasiga: üle poole odavam kui bensiiniga?

Fotod: Seat.

King’s Cup ehk Copa del Rey on Hispaania vanim jalgpalli meistrivõistlus, mis sai alguse juba 1903. aastal.

Möödunud laupäeval kohtusid karika nimel FC Barcelona ja Valencia Football Club, kuid veel enne seda oli vaja karikal jõuda Madridist Sevillasse. Kuidas paremini seda teha, kui mitte gaasiautos?

Madridist Sevillasse on 595 kilomeetrit, mille läbimiseks kulub keskmisel sõiduautol vähemalt täis bensiinipaak ja sellele vastavalt ka raha – Hispaanias on keskmine kütusehind hetkel 1,35 senti ühe liitri bensiini kohta.

Gaasiga tankimine on sama kiire kui bensiini või diisli puhul.

Hõbedane, 9-kilone karikas lahkus Madridist Seat Arona TGI – maailma esimese gaasiga linnamaasturi – pagasiruumis. Karika, teiste reisijate ja autojuhi jaoks ei erine gaasiga Aronaga sõitmine mitte kuidagi bensiiniautoga sõitmisest. Ainsaks vaheks on see, et CNG auto CO2 heitmed on bensiiniga võrreldes 25% madalamad – seepärast pole Arona TGI-ga vaja Madridis sõites ka heitevabade tsoonide pärast muretseda.

Sevillasse sõites jääb tee peale kuus gaasitanklat, kuid Aronaga on vaja peatuda vaid ühes. Maagaasi sõiduulatuseks on 360 kilomeetrit, mida täiendab veel bensiinipaak koos 160 kilomeetriga.

Karikas saabus Sevillasse peale 595-kilomeetrist teekonda gaasiautos. Seda kõike vaid 21,3 euro eest.

Trofee saabus Benito Villamaríni staadionile Sevillas, olles läbinud 595 kilomeetrit 21,20 euro eest. See tähendab, et Arona TGI-ga sõites oli sääst bensiiniga võrreldes 30 eurot.

Hispaania King’s Cupi nimel võistlevad kokku 84 võistkonda, võitnud on seda 35 võistkonda ning Seat on võistlust toetanud juba kümme aastat. Kelle kätte läks karikas sel nädalavahetusel, seda pead juba ise järele uurima!

Märksõnad: , , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.