Millised on olnud kõige silmapaistvamad SEATi võidusõiduautod läbi aegade?

Foto:SEAT

SEAT ning mootorisport on käinud juba aastakümneid käsikäes. Firma võidusõiduajalugu ulatub juba aastasse 1971, kui autotootja erisõidukite divisjon rallivõistlustel ilma tegema hakkas. Tollal sõideti SEAT 1430 Especial 1800 mudeliga, mis põhines populaarse Fiat 124 peal.

Tõelise spordipisiku sai SEAT külge aga aastal 1985, kui loodi ametlikult bränd “SEAT Sport”.

Ibiza GTi Kitcar

Kogemused ralliradadel innustasid hispaanlasi välja arendama kaheliitrise mootoriga Ibiza GTi 16V Kitcar’i, mida saatis võimas edu WRC-kõrvalsarjades. Kolm järjestikust tiitlivõitu tegid SEATi nii klientide kui ka teiste tootja silmis tõsiseks tegijaks ning lõid eelduse Cupra mudelite tootmiseks.

Foto: SEAT

SEAT Cordoba WRC

Kui Ibiza oli mõeldud WRC kõrvalsarjas sõitmiseks, siis gigantide heitlusesse sisenes SEAT Cordoba mudeliga, mis kohandati tippsarja reeglitele vastavaks. Kaheliitrise turbomootoriga rallirakett sai oma kaheaastase karjääri jooksul Toni Gardemeisteri ning Harri Rovanperä kätes kokku kolm poodiumikohta.

Foto: SEAT

SEAT Leon Cupra TC

Sajandivahetusel tegi SEAT aga kannapöörde ning tõi lahingutandri rallimaailmast üle ringradadele. Otsus oli ka seotud uue Leon Cupra R debüüdiga. Esmalt avati üle Euroopa mitu Leoni-põhist võistlussarja, nagu näiteks Briti SEAT Cupra meistrivõistlus või SEAT Leon Supercopa Hispaanias. Järgnevatel aastatel võitis Leon mitmeid sõite nii Euroopa kui ka maailma turismiautode sarjas.

Foto: SEAT

SEAT Leon Cupra TDI

Leon Cupra teise põlvkonna saabudes tegi SEAT taaskord midagi ootamatut – võidusõiduautole paigaldati tavapärase mootori asemel diiselkütust kasutav jõuallikas. Tänu osvatele juhtidele ning võimekale tehnikale muutus SEAT turismiautode maailmakarikat taga ajades võimsaks jõuks, saades 2007. aastal kokku 9 võitu ning tuues järgmisel aastal koju ka meistritiitli.

Foto: SEAT

Cupra E-Racer

Foto: SEAT

Tulevik on elektriline – see on siililegi selge. Sestap on SEAT asunud taaskord võidusõidumaailma ümber kujundama, tuues radadele vägagi võimsa Cupra e-Raceri, mis ei jäta oma 680 hobujõuga külmaks mitte ühtegi võidusõitjat. Elektrivõidusõiduauto tippkiiruseks on 270 km/h ning sajani aitavad 4 mootorit söösta umbes kolme sekundiga.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.