Piilu tehasesse: Tänapäeva autode ehitamine on tipptehnoloogia abil sisuliselt pusle kokkupanek

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Fotod: SEAT.

Tänapäevane sõiduauto koosneb kuni 4000 erinevast osast, mida toodavad pea sada erinevat tarnijat mitmetes erinevates riikides. SEATi mõõtmistehnoloogia osakonna ülesandeks on see keeruline pusle vigadeta kokku panna.

Erinevate autoosade maketid tehakse valmis alumiiniumist, et sedasi reaalses suuruses sõiduki ehitamist simuleerida.

Veel aastate eest lubas puutetundlik tehnoloogia teha ühe mõõtmise sekundis. Praegu on sellisel mõõteriistal lisaks ka laserskaneerimise ja fotomeetria võimekus, mis võimaldab mõõtmisi teha kuni 200 000 sekundis. Osakonna juhataja Pedro Vallejo sõnul lubab selline tehnoloogia iga sõiduki osa omadusi kiiremini mõõta ja mõista ning teeb uuenduste sisseviimise palju efektiivsemaks.

Uudne tehnoloogia täiustab kogu autoehitamise protsessi. Tänu mõõtmistehnikate arengule on nüüd võimalik igast sõidukist luua ka virtuaalne mudel. Vallejo sõnul lubab virtuaalreaalsus mitmekordistada mõõtmispunkte ja muuta kogu protsessi veelgi kiiremaks. “Me liigume praegu reaktiivse analüüsi juurest ennetava analüüsi poole,” selgitab ta.

Iga autoosa ühendamist analüüsitakse täpsusega 1/10 millimeetrist. Selline lähenemine garanteerib ühtse välimuse, kuid tagab ka funktsionaalsuse olemasolu. Näiteks tehakse sedasi kindlaks, et mitte kuskilt vesi või niiskus sõidukisse pääseda ei saaks. Samuti uuritakse iga nupupinna tunnetust, võimalikke ebameeldivaid helisid ja isegi autojuppide aerodünaamikat.

Mõõtmistehnoloogia osakonna töö ei keskendu ainult auto arendusfaasile, vaid jätkub kogu tootmisprotsessi käigus. See tähendab, et kui jupid on selles töökojas juba kinnitatud, inspekteeritakse need ja tehakse ka järeluuring, et tagada kvaliteet kogu sõiduki tootmise ajal. “Verifitseerimine toimub kuni hetkeni, mil klient auto kätte saab,” räägib Vallejo.

Kõikide sõiduki osade täiusliku sobivuse ja kvaliteedi tagamiseks teevad tööd kokku 500 inimest: lisaks mõõtmistehnoloogia osakonnale ka üle 90 tarnija 12 erinevast riigist Euroopas, Aasias ja Põhja-Aafrikas.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.