Pilk ajalukku: päev, mil Seati klassikaliste autode kollektsioon oleks napilt tules hävinud

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Seati retroautode kollektsiooni direktor Isidre López, kes suhtub nendesse sõidukitesse väga kirglikult.Foto: Seat.

Seatile tuli 1982. aastal vaid mõni päev enne paavsti Madridi ja Barcelona visiite kõne: paavsti auto ei mahu läbi Camp Nou ja Santiago Bernabéu staadionite uste.

Seati insenerid tulid väljakutsele vastu ja ehitasid John Paul II visiidi jaoks ümber Panda, millest sai ajalooline sõiduk.

Paavsti auto oleks äärepealt tulekahjus hävinud

Möödunud aasta 11. veebruaril puhkes Seati Zona Franca tehases tulekahju, kus oleks napilt hävinud kogu Seati klassikaliste autode kollektsioon, sealhulgas ka ajaloolise väärtusega paavsti Panda.

“Tuli sai alguse kõrvalhoonest. Me saime tänu alarmile jaole ja hakkasime leeke tuletõrjevoolikutega kustutama ning Seati ja Barceloona päästemeeskonnad võtsid kähku asja üle,” sõnas Isidre López, Seati ajalooliste sõidukite kollektsiooni direktor. “Minu arvates on nad kõik kangelased. Kõik meeskonnad tegid suurepärast tööd.”

Kuid mille järgi sellistes tulekahjudes üldse autosid päästetakse?

“Kõigepealt eemaldasime sissepääsu lähedal asuvad sõidukid, et päästjatele tee vabaks teha,” sõnas López. “Seejärel liigutasime eest suuremad võistlusautod ja viisime koheselt hoonest välja Paavstiauto, mis asus kohe tulekolde kõrval. Kuna sellel pole katust, läks selle välja lükkamiseks vaja vaid ühte inimest.”

Sedasi päästeti kõik kollektsiooni 317 sõidukid, alates Paavstiauto ja esimese ametliku ralliautoga, millega sõitis Carlos Sainz, ning lõpetades eelviimase model 600 tootmismudeliga ja elektrilise Toledoga 1992. aasta olümpiamängudelt.

Mõned pärlid Seati sõidukite kollektsioonist

  • 1400 (1953): kõige esimene Seat
  • Seat 124: miljones toodetud Seati sõiduk
  • Formula 1430 (1971): vanim võistlusauto hoones
  • Esimene toodetud 127 (1972): parim müüginumber peale Ibizat ja Leoni
  • Panda group 2 (1982): esimene ametlik ralliauto, millega sõitis Carlos Sainz
  • Panda paavstiauto (1982): ehitatud Paavst John Paul II Hispaania visiidi jaoks
  • Esimene Ibiza (1984)
  • Ibiza Cabrio (1986), mida ei reklaamitud kunagi
  • Ibiza Bimotor (1986)
  • Barcelona olümpiamängude Toledo (1992): esimene elektriauto
  • Tango (2001): kahekohaline ideeauto
  • IBX (2011): tulevase linnamaasturite valiku ideeauto

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.