SEAT

Reaalne näide: kui palju maksab gaasiautoga Tartust Tallinna ja tagasi sõitmine?

Foto: Geenius.

Karantiiniaeg on näidanud, et isikliku auto omamine ei ole veel sugugi ajast ja arust nähtus.

Kui sõidujagamine ja ühistransport on sageli mugavad, keskkonnasäästlikud ja soodsad, siis praktilisuse, mugavuse ja viimaste kuude valguses ka ohutuse vaatvinklist on auto siiski esikohal. Selleks, et autod meie teedel veel liiguks, langetas valitsus nii bensiini kui ka diisli aktsiisi.

Tulemuseks on kütuse liitri hinnad, mida pole enam aastaid nähtud. Kuid isegi selliste hindade juures ei saa kumbki fossiilkütustest osas vastu tunduvalt keskkonnasõbralikumale surugaasile, mille hind jääb endiselt alla 90 sendi kilo kohta.

Kuid ainult gaasi soodne kilohind ei anna päris täpselt edasi seda, mida tähendab gaasiautoga sõitmine. Palju paremini illustreerib CNG ökonoomsust üks korralik autosõit, näiteks Tartust Tallinna ja tagasi.

Gaasiauto ei pea olema kompromiss

Reisikaaslaseks osutus üks Volkswagen Grupi tuntud gaasiga mudeleid SEAT Leon Xcellence, mida veab edasi 1,5-liitrine hübriidne gaasi ja bensiini kasutav sisepõlemismootor. Gaasimootor viib läbi 6-käigulise DSG-kasti ratasteni 96 kW, mis on Eesti teedel (ka neljarealistel) täiesti piisav.

Ametlike tehaseandmete järgi on Leoni keskmiseks kütusekuluks 3,6 kilo gaasi 100 kilomeetri kohta ehk saja kilomeetri läbimiseks kulub kombineeritult linnas ja maanteel sõites ca 3 eurot. Maanteel isegi veidi vähem.

Kuidas on aga lugu reaalsetes oludes?

Paak kiirelt rohegaasi (paarkümmend senti kallim kui tavaline maagaas) täis ja ligi 400 kilomeetrine teekond võis alata. Teatavasti on Leonil juba ka uus põlvkond väljas, kuid viiruse tõttu ei ole esimesed mudelid veel Eestisse jõudnud ning hetkel saab “vana” põlvkonna kasutamata gaasimudelid kätte vaat et poolmuidu.

Täis paagiga saab puhtalt gaasi pealt Leoniga sõita kuni 460 kilomeetrit.

Xcellence varustusastmega Leonil on Android Auto ja Apple CarPlay ühenduvus mõistagi olemas, mistõttu oli vaja teekonna algul autoga ainult telefon ühendada ning sealt edasi võttis marsruudi määramise üle Waze.

Kerge ja kätte sobiv rool koos tavapärasest veidi sportlikumate istmetega andsid juba Tartus aimu, et ees ootab tundide viisi sõidurõõmu, mitte lihtsalt ebamugavat kulgemist. Sõidu sujuvusele aitas kaasa ka adaptiivne püsikiirusehoidja, mis pidurdab ja kiirendab ise vastavalt ees olevate sõidukite kaugusele.

Viimase sammuna tuli välja valida veel endale sobilik playlist ja see mängima panna – Leoni helisüsteem ja mürasummutus hoidsid mõtted maanteemüralt terve tee eemal.

Tavapärasest tühjemal maanteel sõit läheks isegi kiiremini kui muidu ning veidi peale kaht tundi oligi sihtkohta jõutud. Pealinnas asjad aetud ja väike tiir ka linnast välja tehtud, võis alata kodutee.

Keskmisele kütusekulule teekonna vältel me pilku ei visanud, kuna eesmärgiks oli sõita normaalselt, ilma liigset ökosõitu tegemata – pidevalt kütusekulul silma hoidmine sunnib aga tahes-tahtmata paremat jalga veidi talitsema.

Tallinnast Tartusse ja tagasi kõigest … euroga?

Kuus tundi ja 437 kilomeetrit hiljem võis lõpuks ette võtta Sõiduki Andmete alalehe, millelt vaatasid vastu järgmised numbrid.

Keskmiseks kütusekuluks kujunes 3,4 kg/100 km kohta, mis teeb saja kilomeetri hinnaks 2,95 eurot – tankides tavalist maagaasi ja võtmata arvesse mitmesendist allahindlust, mida tankla kliendikaardiga saab.

Kes süveneda ei jõua, siis Tartust Tallinna ja tagasi sai käidud napilt 13 euro eest.

Sõit heade mõtete linnast pealinna ja sealt tagasi heade mõtete juurde läks autojuhile maksma seega 13 eurot. Sarnase kütusekuluga bensiin enam ei konkureeri, kuid ökonoomsema diiselmootoriga võib tegelikult üpris sarnast kütusekulu näha.

Kaalukeele toob gaasimootori kasuks asjaolu, et gaasi kilo hind on soodsam kui isegi aktsiisi langusega diislikütuse liitri hind ning madalamad heitkogused võrreldes nii diislit kui bensiini kasutavate sõidukitega.

Kui tahaksid ka ise gaasiautoga sõitmist proovida või mõtled endale säärase ökoliikuri soetamise peale, siis praegusest paremat aega ühe TGI Leoni soetamiseks naljalt pole.

Kuna peagi on peale tulemas mudeli uus põlvkond, müüb SEAT hetkel laos olevaid sõidukeid ühe endast lugupidava autotootja kohta röögatute allahindlustega.

Näiteks saab sellesamuse gaasiga Leon Xcellence universaali kätte tavahinnast ligi 5000 eurot soodsamalt ehk 22 657 euroga. Sinna hulka kuulub 1,5-liitrine ökonoomne gaasimootor, automaatkast ja nii suur hulk varustust, et mugavam on seda vaadata juba siit lehelt.

SEAT. See on täpne saksa kvaliteet ja kirglik hispaania disain. Aitame Sul SEATi kohta rohkem teada saada.

Märksõnad: , , , , ,

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.