Saage tuttavaks: See on täiesti uus SEAT Leon

Fotod: SEAT.

SEAT esitles sel nädalal Martorelli tehases täiesti uut SEAT Leoni. Tänaseks on ettevõtte investeerinud 1,1 miljardit eurot, et tuua klientideni efektiivsemate mootorite, uue taseme ühenduvuse ja juhiabide, parema dünaamilisuse ja disainiga masinaid.

Leon on alati olnud SEATi mudelivaliku alustala ja oma klassi võrdluspunkt, mida tõestavad 2,2 miljonit müüdud sõidukit üle mudeli senise kolme põlvkonna. Neljas põlvkond on loodud neid saavutusi jätkama ja järgmisele tasemele viima. Seda nii ohutuse, efektiivsuse kui ka dünaamilisuse osas.

Evolutsioon nii disainilt kui ka sisult

Barcelonas asuvas Martorelli tehases ehitatud Leon toob kaasa selge evolutsiooni disaini osas võrreldes eelkäijatega. Uus välimus, sujuvamad kerejooned, selge disainikeel salongis ja parandatud proportsioonid annavad Leonile kindla ilme, mis kohe pilku haarab.

Valgustuse osas teeb Leon oma konkurentidele silmad ette nii tagumise äärest-ääreni valgusriba, reisijaid ümbritseva salongivalguse, dünaamiliste suunatulede, tervitustulede ja muidugi mõista ka täis-LED põhituledega.

Neljanda põlvkonna Leonile pakutakse vastavalt kliendi soovile seni SEATi ajaloos suurim ühele mudelile saadaolevat jõuajamite valikut: diisel (TDI), bensiin (TSI), pistikhübriid (eHybrid), tavaline hübriid (eTSI) ja isegi maagaas (TGI).

Leonil on olemas ka täielik seest-välja ja väljast-sisse ühenduvus, sealhulgas täielik ühenduvus Apple CarPlay ja Android Autoga. Autost väljudes saavad kasutajad oma sõiduki andmeid ka eemalt hallata ning kontrollida näiteks laadimisprotsessi (pistikhübriidi puhul) või ventilatsiooni.

Tulevikuks kindlustatud

Uue põlvkonna Leon on tuleviuks valmis, olles ehitatud MQB Evo platvormile. Tegu on siiani brändi kõige innovatiivsema mudeliga: esimene täielikult ühenduvuses olev, uusimate juhiabisüsteemide ja hübriidtehnoloogiatega auto on valmis kõigeks, mida tulevik pakub.

Ohutuim SEAT

Ennustav adaptiivne püsikiirusehoidja, hädaolukorra juhiabi 3.0, reisiabi ja pimeala- ning väljumisabid – uue põlvkonna Leon kombineerib kõige arenenumad ohutussüsteemid, et pakkuda mistahes sõiduolukorras optimaalsemat kaitset, tehes sellest ühtlasi brändi ohutuima sõiduki senimaani.

Mootoreid igale maitsele

Uue Leoni mootorivalik on rikkalikum kui mistahes senise mudeli puhul. Pakutavate bensiinimootorite võimsused jäävad 66 kW (90 hj) ja 140 kW (190 hj) vahele, kusjuures madalama võimsusega 1,0-liitriseid TSI kolmesilindrilisi mootoreid (valikus 66 või 81 kW) kasutatakse Leonis esimest korda. Juba suuremad 1,5-liitrised bensiinimootorid toodavad vastavalt 96 või 110 kW.

Bensiinimootorite valikust leiab ka Leoni võimsaima, 2,0-liitrise turbomootori, mille 140 kW jõuab ratasteni läbi võimeka topeltsiduriga käigukasti.

Diisel mängib endiselt olulist rolli süsinikheidete vähendamises, mistõttu pakub tootja Leonile kolme erineva võimsusega diiselmootorit, mis on kõik 2,0-liitrised TDI üksused. Luukpära ja Sportstourer versioonide valikust leiab 85 kW võimsusega mootori, mida pakutakse ainult manuaalkastiga. DSG automaatkasti soovijatele on valikus 110 kW tootev diiselmootor, kusjuures Sportstourer on saadaval ka 110 kW mootori, DSG kasti ja 4Drive süsteemiga.

Leoni TDI mootoritel on uus kahekordse doseerimisega SCR-süsteem, mis sisaldab ka kahekordset AdBlue pritset. Tulemuseks on diiselmootor, mille NOx heited on seniste põlvkondade diiselmootoritest tunduvalt madalamad.

Ilma suuremate üllatusteta tuleb ka uus Leon müügile maagaasi ehk CNG-d kasutava mootoriga, mis toodab 96 kW. Gaasi-Leoni on mahutatud kokku kolm gaasipaaki, kogumahutavusega 17,3 kg – see tähendab, et puhtalt gaasi pealt saab sõita 440 kilomeetrit. Kui gaasipaagid peaksid tõesti tühjaks saama, lülitub sõiduk automaatselt bensiinile üle, et järgmisest gaasitanklas jälle tankida saaks.

Leon võtab neljanda põlvkonnaga esmakordselt omaks ka hübriidtehnoloogia (eTSI), mis võimaldab sõidukil veelgi kütuseefektiivsem olla. Hübriidis on ühendatud kas 1,0-liitrine TSI (81 kW) või 1,5-liitrine 110 kW turbomootor hübdriidse jõuajamiga, mille tulemusena on hübriidne Leon veelgi kütusesäästlikum.

SEATi hübriidtehnoloogia areng tähendab, et müügile jõuab ka pistikhübriidne versioon Leonist. Pistikuga mudelis on ühendatud 1,5-liitrine TSI bensiinimootor, elektrimootor, 13 kWh liitiumioon aku ja kuuekäiguline DSG käigukast, andes tulemuseks 150 kW võimsust ja 60 kilomeetrit puhtalt elektri pealt sõitu. Pistikhübriid on saadaval nii luukpära kui ka Sportstourer mudelitel.

Praktilisem kui kunagi varem

SEATi edukaim mudel muutub uue põlvkonnaga veelgi praktilisemaks. Nii viieukselise luukpära kui ka Sportstourer universaali suuremad mõõtmed (+86mm ja 93mm vastavalt) annavad rohkem ruumi tagumistele reisijatele ja võimaldavad Sportstoureri puhul veelgi enam pagasiruumi tekitada.

Varustusastmed igale maitsele

Uues Leonis on segatud rikkalik standardvarustus laia valiku lisavarustusega, et pakkuda sobivaid lahendusi mistahes vajadustega klientidele. Olenemata varustusastmest – Reference, Style, Xcellence või FR – saavad juhid siseneda sõidukisse võtmeta. Samuti leiab baasvarustusest 8-tollise meediaekraani, LED esituled automaatjuhtimisega, USB-pesad ees või taga ja SEAT Connect tehnoloogia.

Tipptaseme varustusaste FR toob kaasa spetsiaalse FR-vedrustuse, FR kaitserauad, suuremad 17-tollised veljed (soovi korral ka 18″) ja välimusse mõistagi tuntud FR märgistuse. Salongist leiab FR Leoni omanik erilise värvilahendusega istmed ja nahast multifunktsionaalse rooli, et ka sõiduki sisemus välimusega sobituks.

Xcellence toob Leoni välimusse aga FR-iga võrreldes hoopis teise ilme. Diamond esivõre ja kroomitud raamidega aknad annavad Leonile hoopis teise mulje kui baasversioonil. Eriti hästi on seda näha kui väljas hakkab juba hämaramaks minema ning Xcellence’i salongivalgus selgemalt eristuma hakkab.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.