SEAT

SEAT Ateca 2020: 4 juhiabi, mis teevad igapäevase liiklemise kergemaks ja turvalisemaks

Fotod: SEAT.

Mida aeg edasi, seda rohkem leiab autodest erinevaid ja uuenduslikke meelelahutuse ning mugavusega seotud elemente. Ergonoomilised istmed, silmade kõrgusel asuv multimeediasüsteemi ekraan ja paljud muud, mis aitavad pakkuda parimat sõidukogemust.

Mis tahes mugavuste kõrval on aga veelgi olulisemad elemendid, mis muudavad igapäevase liiklemise ohutumaks ja lihtsamaks — täiustatud sõiduabisüsteemid. 

Uus SEAT Ateca 2020 on varustatud uusimate sõiduabisüsteemidega, teisisõnu on see värske linnamaastur kõige ohutum sõiduk SEATi perekonnas. Euroopa Komisjoni aruande kohaselt võib nende juhiabide toomine autodesse päästa aastatel 2020–2030 rohkem kui 10 500 inimelu. 

Hooletu sõiduviis

Et ohutult sihtkohta jõuda, tuleb sõidukiirus valida vastavalt tee- ja liiklusoludele. Uue Ateca Travel Assist hõlbustab sõitu. 

See ühe nupuvajutusega aktiveeritav funktsioon hoiab autot sõidu ajal kahe joone vahel ning samas hoiab ka eesoleva liiklejaga turvalist vahemaad ja kiirust. Lisaks pakub funktsioon prognoosivat ACCd, mis ennustab tee marsruuti ja reguleerib sõidukiirust tuvastatavate liiklusmärkide järgi. 

“See süsteem pakub palju mugavust — see abistab juhti suurel kiirusel sõitmisel, hoides auto omas sõidureas,” ütleb SEATi ADASi juht Marc Seguer.

Haagisega manööverdamine on nüüd lihtsam

Ilmselt on palju autojuhte, kes eriti ei taha või ei kavatsegi kunagi sõita, kui autol on haagis järel. Sellegipoolest on haagissuvilad Euroopas järjest populaarsemad. 

SEATi Saksamaa toote-, planeerimis- ja strateegiajuhi Johannes Flecki sõnul “avastavad” autojuhid üha enam haagissuvilate pakutavaid võimalusi ja SEAT Ateca on ideaalne auto suurte haagiste vedamiseks.

Manööver, mis hirmutab autojuhte kõige rohkem, kui autol on haagis järel, on just tagurdamine. Uue Ateca 2020 treileriabisüsteem pakub sellistel juhtudel tuge kolmes etapis: vali tagurpidikäik, vajuta parkimisabi nuppu ning tagumise kaamera pilti ekraanil vaadates reguleeri peegel sinna, kuhu suundute.

Õnnetuse ennetamine

Kui juht on pikast sõidust väsinud ja kurnatud, siis on oht õnnetusse sattuda päris suur. Selliste olukordade vältimiseks on Ateca 2020 varustatud juhiabiga Emergency Assist.

Emergency Assist on funktsioon, mis tuvastab kohe, kui juht on uinunud või magama jäämas ning ei ole rooliga kontaktis olnud paar sekundit. Esmalt saadab sõiduk juhile helilise ja visuaalse signaali, et tema tähelepanu köita. Kui juht endiselt ei reageeri, lülitab juhiabi sisse ohutuled ning aeglustab tasapisi, kuni auto lõpuks peatub. 

Kui õnnetus on vältimatu

Kui peakski tekkima olukord, mil õnnetus on täiesti vältimatu, siis on kõige olulisem tagada sõidukis viibijate ohutus ja kaitse. Selleks puhuks ongi loodud ka uue Ateca jaoks äärmiselt oluline Pre-crash Assist.

Pre-crash Assist tagab, et õnnetuse korral töötaksid kõik autosisesed süsteemid koos ning valmistaksid sõidukit ette potentsiaalseks kokkupõrkeks. Ohutuled pannakse tööle, turvavööd pingutatakse ja aknad suletakse, et leevendada õnnetuse tagajärgi.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.