SEAT

Seat demonstreeris tehnoloogiat, mis teeb liiklemise ohutumaks nii jalgratturitel kui ka autojuhtidel

Seat, Telefónica ja DSG arendavad koostöös välja lahendusi jalgratturite ja autojuhtide elu ohutumaks muutmisega.Fotod: Seat.

Möödunud nädalal esitles Seat koos Hispaania transpordiametiga (DGT) kahte uut lahendust, kus IoT tehnoloogiat kasutatakse sõiduohutuse parandamiseks.

Projekti eesmärgiks on näidata, kuidas Asjade Interneti (Internet of Things) tehnoloogia saab vähendada riske kahes üsnagi levinud olukorras: tee ääres sõitva jalgratturi korral ja tee ääres peatunud sõiduki puhul.

Tehnoloogia pikendab juhi reageerimisaega

Esitletud IoT süsteem koosneb kaameraga varustatud droonist, mis jäädvustab maanteel toimuvast pilte ja edastab neid reaalajas serverini, mis peagi interneti kaudu DGT 3.0 platvormiga ühenduses hakkab olema. Süsteem tuvastab, kas pildil on peatunud sõiduk või jalgrattur, ning edastab info ühenduses oleva Seati sõidukini.

Tulemuseks on see, et ühenduses olevad sõidukid saavad hoiatuse, kui nende ees asuval teelõigul tuvastatakse takistus. Seeläbi saab juht rohkem aega reageerida ja end takistuseks ette valmistada, mis peaks omakorda võimalikke õnnetusi vähendama.

Projekti jaoks on oluline, et edastatud info jõuaks sõidukiteni võimalikult kiiresti, mistõttu mängib 5G ühendus tulevikus sääraste lahenduste puhul üliolulist rolli. Tänavusel Mobile World Congressil esitlesid Seat ja Telefónica mitmeid läbi viidud olukordi, kus sõidukitele paigaldatud 5G ühendusega sensorid hoiatasid juhte linnakeskkonnas võimalike ohtude eest, nagu näiteks jalakäijad, jalgratturid ja tee ääres peatunud sõidukid.

Ohutuma (ratta)liikluse poole teel

DGT 3.0 platvorm ühendab reaalajas info edastamisega omavahel liiklejad, teavitades neid liiklustihedusest, õnnetustest, heitetasemega seotud piirangutest, liikluspiirangutest, ehitustöödest ja mistahes muudest asjaoludest, mis liiklust mõjutada võivad. Kõiki andmeid jagatakse juhtide ja DGT platvormi vahel anonüümselt, võttes anonüümsuse tagamiseks kasutusele mitmesuguseid abinõusid.

Transpordiameti eesmärgiks on mõistagi liiklusohutuse suurendamine, rõhudes selles projektis eriti just jalgratturitele kui liikluses nõrgemale osapoolele – 2018. aastal kaotasid Hispaania teedes elu 36 ratturit. Lisaks ohtude vähendamisele aitab jalgratturite ohutuse suurendamine kaasa ka heitevaba transpordi edendamisele.

Eesmärkide saavutamises mängib transpordi ameti jaoks võtmerolli just tehnoloogia.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.