Seati Martorelli tehas on taaskord astunud sammu muutumaks jätkusuutlikumaks ning digitaliseeritumaks autotehaseks. Nüüdsest on Hispaania autotootja esimene Euroopa ettevõte, kelle valduses on välitöödele määratud isesõitvad robotsõidukid.
Kaheksa navigatsiooniseadmete ja 4G-ühendusega varustatud AGV-roboti ülesandeks on eri hoonete vahel varuosade ning juppide transportimine. Lisaks välirobotitele on tehasesiseselt tööd tegemas 200 teist robotit.
Iga välirobot veab endaga kaasas 25-meetrist haagisrongi, mille kandevõimeks on 10 tonni. Keskmiselt on läbitavad marsruudid kuni 3,5 kilomeetrit pikad ning päevas läbivad 8 sõidukit kokku üle 240 kilomeetri.
Automatiseeritud transporditööliste kasutuselevõtt lubab Seatil vähendada aastas 1,5 tonni CO2 heitmeid, sest varasemalt kasutati varuosade transportimiseks veokeid või traktoreid. AGV-d on see-eest palju keskkonna-ning rahasäästlikumad ja lubavad tagatipuks ettearvatavamat ja mugavamat liikluskorraldust.
Välirobotid arendati välja koostöös ASTI Mobile Robotcis ning Telefonica firmadega. Robotite ja 7900 töölise abiga väljub Martorelli tehasest 2300 autot päevas.