SEAT tegi teist aastat järjest ajalugu ja ületas senised müügirekordid

Fotod: SEAT.

Rekordilisele 2018. aastale järgnes SEATi jaoks veelgi suurema müügieduga aasta.

Nimelt kasvatas Hispaania autotootja möödunud aastal läbimüüki 10,9% võrra ehk kokku 574 100 sõidukini, murdes sedasi 2018. aastal seatud rekordi (517 600) ja tehes sellest järjekorras kolmanda aasta, mil kasvu on väljendanud kahekohaline arv.

Detsembris kasvas SEATi läbimüük koguni 23,4% võrreldes 2018. aasta sama kuuga – 2019. viimasel kuul jõudsid klientideni 31 300 uut sõidukit (2018: 25 300).

Leon on endiselt edetabeli tipus, linnamaastureid ostetakse üha rohkem

Säärase müügiedu taga on selgelt brändi linnamaasturid. 2019. aastal müüdud sõidukitest 44,4% olid kas Arona, Ateca või Tarraco linnamaasturid, seda on 10% enam kui 2018. aastal. Linnamaasturite osas oli edukaim just Arona, mida müüdi kokku 123 700 ühikut (+25% võrreldes 2018. a).

Järgnesid Ateca 98 500 ühikuga (+25,9%) ja alles 2019. aastal müügile jõudnud Tarraco 32 600 müüdud eksemplariga. Kusjuures Ateca jaoks oli möödunud aasta müügi poolest edukaim alates mudeli 2016. aastal müügile jõudmisest.

SEATi võtmemudel Leon (151 900, -4,1%) on endiselt firma müüdavaim mudel, isegi arvestades, et peagi jõuab müügile uus põlvkond. Populaarsuselt teist mudelit Ibizat müüdi eelmisel aastal 125 300 tükki (-8%), samas kui Alhambra ja Mii arvud jäid vastavalt 23 700 (+6,3%) ja 13 200 (+0,7%) juurde. Viimane, SEATi väike linnaauto, on nüüd müügil täiesti elektrilisena.

Rekordeid püstitas ka tütarbränd

Teisel aastal pärast Cupra eraldiseisva brändi turule jõudmist kasvas müük 71,4% võrra, suuresti tänu Cupra Ateca. 2019. aastal müüs Cupra kokku 24 700 sõidukit (2018: 14 400); millest 14 300 moodustas sportlik Cupra Leon (+7,9%) ja 10 400 Cupra Ateca linnamaastur (2018: 1100).

Turgudest rääkides kasvas SEATi läbimüük eeskätt Saksamaal, Suurbritannias, Austrias, Šveitsis, Poolas, kuid ka Iisraelis, Rootsis ja Taanis. Saksamaal seati kolmandat aastat järjest uus müügirekord: 132 500 sõidukit (+16,1%). Suurbritannias kasvas läbimüük 9,5% võrra kokku 68 800 müüdud autoni.

Hispaanias kordas ja laiendas SEAT oma liidripositsiooni 108 000 müüdud sõidukiga (+0,2%) ning järjekordselt osutus enimmüüdud mudeliks Leon. Prantsusmaal ja Itaalias ehk suuruselt neljandal ja viiendal kohal olevad turud näitasid suuremat kasvu. Prantsusmaal kasvas läbimüük 19% võrra 37 800 ühikuni, mis on parim näitaja alates 2001. aastast. Itaalias oli kasv isegi võimsam: 30,% ehk 26 200 müüdud sõidukit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.