SEAT

Seat toob peale rekordilist 2018. aastat turule kuus elektrilist või hübriidset mudelit

Seati hiljuti avalikustatud täiesti elektriline rahvaauto el-Born. Foto: Seat.

Seat esitles eile elektristrateegiat, mis kuni 2021. aasta alguseni hõlmab kuut elektrilist ja pistikhübriidset mudelit. Tootja täiesti elektrilisteks mudeliteks on Mii ja el-Born, Leoni ja Tarraco uued põlvkonnad saavad pistikhübriidsed variandid.

Cupra Leon ja Cupra Formentor saavad samuti pistikhübriidse versiooni, lisaks teatas Seati president Luca de Meo, et Cupra Formentorit hakatakse ehitama Martorelli tehases.

Esimest korda firma ajaloos arendab Seat uut sõidukiplatvormi koostöös Volkswageniga. Tegu saab olema väiksema versiooniga praegusest MEB platvormist, millele saab ehitada umbes neljameetrise pikkusega sõidukeid, sealhulgas ka Seati tulevasi mudeleid.

Eesmärgiks on uuel platvormil ehitada taskukohaseid elektriautosid, mille baashind jääb 20 000 eurost allapoole.

Esitluse ajal sõnas Luca de Meo, et Seatil on nüüd selgem roll Volkswagen Grupis ja tänu seni saavutatud tulemustele on firma teeninud ära uue elektrisõidukite platvormi. “Seat hakkab esimest korda arendama uut platvormi, mida saavad kasutada tootjad ülemaailmselt,” lisas de Meo.

Möödunud aasta tulemused annavad tulevikuks hoogu

2018 oli Seati jaoks läbi aegade parim aasta. Lisaks rekordilistele müügitulemustele sai Seatist möödunud aastal Euroopa kiireimini kasvav bränd.

Viimase kolme aasta jooksul on tootja palganud juurde umbes 1500 uut töötajat ja tänaseks on Seati töötajate arv jõudnud 15 000 inimeseni. Tänu möödunud aastal saavutatud tulemustele makstakse töötajatele aprillikuus boonusena 1068 eurot, mida on pea poole (49,2%) võrra rohkem kui 2017. aastal.

Kindel: Cupra Formentorist tuleb ka pistikhübriid.

Tugevad müügitulemused võimaldasid firmal senisest rohkem ka tulevikku investeerida: ainuüksi 2018. aastal määrati 1,223 miljonit eurot arendusse, mis on ühtlasi ka firma ajaloo suurim arenduseks mõeldud investeering.

Möödunud aastal alustati Martorelli tehases Audi A1 tootmisega, mida ehitatakse koos Ibiza ja Aronaga MQB A0  platvormile. Hetkel toodetakse tehases 2300 sõidukit päevas.

Tulevaste aastate jooksul on Seati plaan kasvada ülemaailmselt.

See tähendab nii suuremat kasvu Põhja-Aafrikas Alžeerias kui ka potentsiaalselt Lõuna-Ameerika turule liikumist.

Hiinas on Seat osa JAC Volkswageni koostööst ja praegu tehaksegi valmistusi maailma suurimale autoturule sisenemiseks.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.