SEAT

SEAT tootis eelmisel aastal oma Martorelli tehases enam kui pool miljonit autot

Martorelli tehas. Foto:SEAT.

SEATi Martorelli tehas lõpetas möödunud aasta ilusate numbritega: kokku toodeti 500 005 sõidukit, mida on 5,4% rohkem kui 2018. aastal. Säärane tootmismaht andis Hispaania autofirmale Euroopa teise suurima autotootja tiitli.

Martorelli tehases on mitu tootmisliini. Esimesel liinil valmivaid Ibiza ja Arona mudelid toodeti 264 854 tükki ning teisel tootmisliinil ehitatavaid SEAT Leone tuli seekord 153 486. Teine liin hakkab peatselt tootma ka uut, peagi esitletavat SEAT Leoni neljandat põlvkonda ning erinevaid Cupra mudeleid. Huvitava faktina tasub teada, et kolmandal konveieril ei toodeta mitte SEATi, vaid hoopis Audi väikeautot A1’te.

Martorelli tehas on kõige suurema tootmisvõimsusega autotehas Hispaanias. Seda peetakse SEATi firma südameks ning üheks kõige moodsamaks ja konkurentsivõimelisemaks tehaseks Euroopas. Käesolev aasta saab olema Martorelli jaoks ajalooline, sest esmakordselt alustatakse seal hübriid-ja elektriautode tootmist.

Ülemaailmselt on SEATi tootmisnumbrid üles läinud 12,1 % võrra. Tehases on tööl enam kui 7900 töötajat, kes valmistavad päevas 2300 autot. Numbritega mängides tähendab see ühe auto valmimist iga 40 sekundi järel.

Firma tegi eelmise aasta lõpus taaskord rekordi, olles tootnud kokku 592 019 autot aastas. Lisaks Martorellile valmivad masinad ka teistes Volkswageni grupi tehastes: Tarracot toodetakse Saksamaal Wolfsburgis, Alhambrat Palmelas, Portugalis ning Mii ja Toledo näevad ilmavalgust hoopis Slovakkias ja Tšehhis.

Käesoleval aastal on SEATi ridades oodata ka suurt elektrifitseerimist. Esimsteks masinateks on el-Born ja Mii mudelid, millele järgnevad pistikhübriid lahendustega Tarraco, Leon ning Formentor.

Märksõnad: , ,

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses