Sisepõlemismootoriga Mii asemele tuleb Seati esimene täiselektriline mudel

Elektriline Seat Mii asendab senise sisepõlemismootoriga versiooni juba tänavu aastal.Fotod: Seat.

Autotööstus ja -turg liigub järk-järgult elektriautode suunas ning ajaga kaasas käimiseks peavad autotootjad olema võimelised kiiresti inimeste ootuste ja soovidega kohanduma. Seati jaoks algavad need muutused väikesest Mii mudelist, mille tavaversioon asendatakse elektrilise mudeliga.

Elektriline Mii on Seati elektrilise mudelivaliku esimene liige, kellega liituvad peagi ka täiesti elektriline El-Born, pistikhübriidsed versioonid Tarracost ja Leonist ning sportlikud Cupra Formentor ja Cupra Leon pistikhübriidid.

“Turg muutub ja elektrifitseerimine areneb seninägematul kiirusel,” ütles Luca de Meo, Seati president. “Esimese nelja kuuga kasvas Euroopas elektriautode turg 46% ja ootame, et edasi liikudes mängivad elektriautod meie mudelivalikus suurt rolli. Mii elektriauto on selle teekonna algus ja toob samal ajal turule taskukohase elektriauto.”

Disain ja sisu

Kompaktsete mõõtudega Mii särab linnas, olgu see kesklinnas mõnda kitsasse parkimiskohta mahtudes või äärelinnas sõites. Seniste sisepõlemismootoriga versioonide tootmine lõpetatakse juba tänavu aasta juulis ning peagi on võimalik klientidel elektrilise Miiga soodsalt, keskkonnasõbralikult ja mugavalt liigelda.

Uue jõuajamiga Mii saab mõistetavalt ka kerged uuendused välimuse osas nii elektriauto märgistuse kui ka uute 16-tolliste velgede näol. Sõiduki sisemuses jäävad muudatuste osas silma värskendatud armatuur, meeleoluvalgus ja sportlikud ning soojendusega istmed. Lisaks sellele on sõiduki standardvarustuses nüüd reahoidja. Kuid suurimad muudatused ootavad loomulikult “kapoti” all.

Mii elektrimootor toodab 83 hobujõudu ja 212 Nm väänet, mis tähendab, et linnakiirusele (50 km/h) jõuab sõiduk foori alt 3,9-sekundiga. Elektriauto 36,8 kWh aku võimaldab ühe laadimisega sõita kuni 260 kilomeetrit WLTP testimise järgi. Kõige tavalisema 7,2 kW laadijaga kulub aku 80% ulatuses täis laadimiseks umbes neli tundi. Võimsama laadijaga (40 kW) juba vaid tund.

Elektriline linnaauto Mii saab esimese Seati mudelina ka Seat Connect süsteemi, mis võimaldab omanikul sõiduki ja sõiduandmeid – tuled, parkimise asukoht, konditsioneer – läbi nutitelefoni kontrollida.

Varustuse osas järgib Seat ka Mii puhul lihtsuse põhimõtet. Saadaval on kaks varustuastet ning lisaks veel viis varustuspaketti. Värvivalikus on kokku viis tooni: Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue ja Tungsten Silver.

Elektrilise Mii eeltellimusi saab esitada valitud turgudel juba septembrist ning müügile peaksid esimesed mudelid jõudma enne 2019. aasta lõppu.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.