Uuring paljastab, kuidas milleniumilapsed autot valivad: välimuse järgi ikka

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Fotod: SEAT.

Definitsiooni järgi kuuluvad Y-põlvkonda kõik 1981. kuni 1993. aastatel sündinud inimesed – umbes 21% Euroopa populatsioonist. SEATi uuringud on selgitanud välja, mille järgi need 25 kuni 37 aastased inimesed autot valivad.

See grupp moodustab 12% kõikidest auto ostjatest. Need on inimesed, kes kasvasid üles kassettmängijaga, kuid hoiavad nüüd kõiki oma helifaile pilves ja on suutnud tehnoloogia arenguga suurepäraselt sammu pidada.

Mille järgi 25 kuni 37 aastased autot valivad?

Välimus mängib eelmainitud 40% juhtudel selle põlvkonna inimeste jaoks kõige olulisemat rolli auto valimisel. Samuti on alla 30 aastaste seas oluline, et auto peegeldaks nende isiksust ja näitaks stiili.

Lisaks on heli- ja meediasüsteem ning ühenduvusvõimalused auto soetamisel olulisimad faktorid ühe millenumilapse jaoks kolmest.

Pooled neist eelistavad väiksemaid mudeleid nagu näiteks SEAT Leon või Ibiza. Populaarsed on ka linnamaasturid, mida eelistavad 20% 25-37 aastastest. Kusjuures kasvab linnamaasturite eelistamine koos vanusega. Samas on vaid üks viiest milleniumilapsest võimeline ostma autot välja oma säästutega – vanemate põlvkondadega tõuseb see protsent 40ni.

Auto ostmisele eelneb põhjalik uuring

Digitaalsele põlvkonnale omaselt uurivad selles vanusegrupis inimesed enne otsustamist hulgaliselt võimalike mudelite kohta ning teevad omad järeldused. “Keskmiselt kulub neil ostu sooritamiseks üheksa nädalat, kuna nad tahavad rohkem teada ning ei pruugi auto ostmise protsessiga nii tuttavad olla,” sõnas SEATi tootejuht.

Lisaks tootjate veebilehtedele ja arvustussaitidele on nooremate ostjate jaoks olulisel kohal ka tuttavate ja pereliikmete soovitused – kuni 23% neist küsivad oma lähiringkonnast nõu. Üle 40 aastaste seas langeb see number aga 13% juurde.

Muutunud on ka hoiak auto omamise suhtes. Uuringu kohaselt on tegu esimese põlvkonnaaga, keda huvitavad uued transpordivõimalused. Näiteks on 26% 25 kuni 37 aastastest juhtidest huvitatud oma sõiduki teiste kasutajatega jagamisest. Seega on sõidujagamisteenus kindlasti trend, mille kasv alles algamas.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.