SEAT

Vaade ajas tagasi: SEAT Leon läbi nelja põlvkonna

Foto: SEAT

SEAT Leoni rivistusse kuulub neli erinevat põlvkonda, millest esimene Leon nägi ilmavalgust eelmine sajand ning uusim mudel tänavu.

Kujundatud, arendatud ja loodud Barcelonas ning müüdud enam kui 2 miljonit mudelit – kõik need jagavad olemust, mis on 20 aasta vältel teinud Leonist SEATi brändi tugisamba.

“Leon on mudel, mis pani SEATi tänu oma disainile, tehnoloogiale ja kvaliteedile mootorsõidukite maailmakaardile,” ütleb Isidre López, kes on vastutav SEATi ajalooliste autode kollektsiooni eest.

Esimene põlvkond: muljetavaldav debüüt

SEAT Leoni kõige esimene mudel toodi turule aasta enne sajandivahetust, mille kujunduse eest vastutas autodisaner Giorgetto Giugiaro. Auto oli teerajaja paljudes valdkondades: autotootja esimene mudel, millel kasutati nelikveoskeemi ja 6-käigulist manuaalkäigukasti. Lisaks sai auto mootor omale 110 kilovati asemel 140 kilovatti.

Esimesest põlvkonda toodeti korraga kahes erinevas tehases: Belgia pealinnas Brüsselis ja Hispaania väikeses omavalitsuses Martorellis.

 „Esimese põlvkonna Leon oli parim mudel, mis meil selle ajani oli, nii täielikult tsingitud kere (et kaitsta seda korrosiooni eest ja parandada auto välimust) kui ka uuenduslikemate funktsioonide ja lisade tõttu,” sõnas SEATi struktuuri arendamise ja korrosioonivastase võitluse juht Michael Geue.

Teine põlvkond: uuenduslikum ja sportlikum

Leoni teist põlvkonda täiustas selle murranguline disaini muutus, mille andis autole Itaalia autodisainer Walter Da Silva. 

Autospordis võitis Leon 2008 ja 2009 aastal World Touring Car (WTCC) meistrivõistlustel neli parima tootja ja autojuhi tiitlit. “See oli suur saavutus, kuna luukpära mudeli korraliku pakiruumi puudumine tekitab tohutu aerodünaamilise takistuse,” selgitas Isidre.

SEAT Leoni teine põlvkond toodi turule 2005. aastal.

Kolmas põlvkond: kvaliteet ja stiil

Kolmas põlvkond oli kõvasti elegantsema ja lihvituma väljanägmisega, kui olid kaks eelmist. “Selle disain on 100% SEAT – iga autojuht saab oma tahavaatepeeglis kohe ära tunda kolmanda põlvkonna Leoni,” osutab Isidre. 

Suure osa sellest võtab enda peale Leoni ära tuntavad LED päevatuled. Kolmada põlvkonna Leon oli esimene luukpära SEATil, mis kasutas täielikult LED tehnoloogiat. 

“Täiustasime autot paljude erinevate kvaliteetsete elementidega, alates materjalidest kuni uste avamise ja sulgemise kõlani,” ütles José Miguel.

2012. aastal turule toodud auto oli Leonide perekonnas esimene põlvkond, mis pakkus nii 5-ukselisi kui ka 3-ukselisi variante. Lisaks esitles 2013. aastal SEAT oma mudelit Leon ST, mis oli oma suure ruumikuse tõttu praktiline lastega peredele. 

Kolmanda põlvkonna Leon sai üpris ruttu populaarseks. Migueli väidete kohaselt võitis 2012. aastal väljailmunud Leon mitmeid võrdlusteste teiste autodega, mille üle oli SEATi meeskonnal väga hea meel. 

Neljas põlvkond: tehnoloogia viidi kõige kõrgemale tasemele

Neljanda põlvkonna SEAT Leon tegi tehnoloogia vallas suure hüppe edasi võrreldes oma eelkäijaga. See pole mitte ainult brändiga täielikult seotud põlvkond, vaid ka uuenduslikum turvalisuse ja valgustuse poole pealt.

“Uus Leon on lihtsalt tähelepanuväärne ning on suutnud ületada, mis minu jaoks SEATi ajaloo üks parimaid autosid, kolmanda põlvkonna Leon,” tunnistab Isidre.

SEAT Leoni uusial põlvkonnal on valikus lausa viis erinevat mootoritüüpi: bensiin, diisel, CNG, mikrohübriid ja pistikhübriid), pakkudes laias valikus võimalusi iga juhi ootuste ja vajaduste täitmiseks. Eelmiste põlvkondade Leonide kasutajad pidid leppima ainult bensiini- ja diiselmootoritega.

Märksõnad: , , ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.