SEAT

Värvikirev maailm: mis on autotööstuse populaarseimad värvid ja mis mõjutab inimeste valikuid?

Fotod: Seat.

Autotööstus on praegu läbimas korraga mitut revolutsiooni, mis on seotud nii elektritehnoloogia kui ka digitaliseerimise ja ka sellega, milliste autodega inimesed sõita eelistavad. Siiski on üks aspekt auto ostmise juures, mis on läbi aastate samaks jäänud – värv.

Mis on automaailma populaarseim värv?

See on endiselt maailma kõige levinuim “uue auto” värv valge, mida eelistavad 39% uute autode ostjatest ning mis on esikohal püsinud juba seitsmendat aastat järjest. Axalta Coating Systemsi statistikat toetavad ka Seati enda andmed, kuna valge on ka Seati klientide lemmikvärv.

Samas sõltub valge värvi eelistus suuresti ka regiooniti. Näiteks Aasias on valge värv veelgi populaarsem: kümnest uuest müüdud autost kuus tükki on Hiinas valget värvi. Euroopas ja USAs jällegi vaid neljandik. Seati puhul on valge värv domineeriv kümnes brändi suurimas regioonis, ainsaks erandiks on Holland, kus esikohal on hall ja must. Suurim on valge värvi osakaal Seati puhul Hispaanias, kus seda värvi autod moodustavad 45% kogu müügist.

“See on puhas, mitmekülgne värv, mis peegeldab sooja kliimaga maades päikesevalgust, sarnaselt Vahemere saartel olevatele majadele, mille valged välisseinad teevad sees olemise mõnusamaks,” selgitas Jordi Font Seati värvi- ja disainiosakonnast.

Soliidne teine koht läheb jagamisele

Tugeval teisel kohal on valge järel selgelt must värv, mida eelistavad ülemaailmselt 16% uute autode ostjatest. Samas tuleb ka musta värvi puhul riigiti sisse suuri erinevusi. Jaapanis on 22% kõikidest autodest musta värvi, samas kui Indias on musta värvi autod pigem haruldasemad. Viimase puhul on määravaks kohalike inimeste seas levinud arvamus, et must värv hoiab kuumust paremini kinni.

Musta värvi Seatid on eriti populaarsed Alžeerias ja Hollandis. Mehhikos jällegi langeb see toon hoopis kuuendale kohale ja veidi üllatavalt on Türkmenistanis must värv hoopis keelatud, kuna seda seostatakse halva õnnega.

Populaarne on ka hall värv, mille kasuks otsustavad 11% uute autode ostjatest – samal kohal on tegelikult ka hõbe. Eriti populaarne on hõbe värv Indias, kus seda tooni autod moodustavad lausa 30% kogu turust. Hiinas jällegi moodustavad hõbedased autod vaid 6% uute autode värvivalikust. Seati puhul on hall teisel kohal kõige populaarsem värv Saksamaal, Hispaanias, Suurbritannias, Prantsusmaal, Itaalias, Austrias ja Šveitsis.

“Regioonide vahelisi erinevusi selgitavad mitmed faktorid alates kliimast ja värvidest, mida seostatakse halva ja hea õnnega kuni riikideni, kus autosid peetakse endiselt staatuse sümboliteks, mistõttu seal nendele ka elegantsemaid värve valitakse,” sõnas Jordi. “Autot disainides ei tohi me unustada, et kui klient autot valib, siis valikute järjekorras on kõigepealt mudel ja seejärel värv.”

Lõunapool kisub kirevamaks

Järjestuses juba edasi hakkavad regioonide eripärad ka rohkem silma paistma. Näiteks Euroopas ja USAs on sinisel värvil 10% turuosaga oluline positsioon, samas kui Hiinas on see värv praktiliselt olematu. Vahemere riigi eelistavad aga eredamaid värve. Hispaanias on Seati klientide seas kolmandal kohal punane värv, mis Itaalias neljanda koha võtab ja Šveitsis alles kuuendal kohal asetseb.

Värvivalikute analüüsimisel ei ole ainsaks määravaks faktoriks asukoht. Teine väga oluline aspekt, mida arvesse tuleb võtta, on auto tüüp. “Sportlikul mudelil ei ole sama värvivalik kui linnamaasturil, mis nõuab maalähedasi ja loodusega paremini sobituvamaid toone,” sõnas Jordi. “Eredad toonid sobivad paremini väiksematele sõidukitele, samas kui suuremate sõidukite puhul kaldub eelistus rohkem tumedate metalsete värvide poole.”

Näiteks Euroopas on 34% luksusmaasturitest valged, kuid väikeautode puhul langeb see näitaja koguni poole võrra. Teisalt valivad vaid 3% linnamaasturite ostjatest oma sõiduki värviks punase, mis jällegi väikeautode puhul 10% tõuseb.

Kõige olulisem on siiski see, et värv auto ostjale meeldiks. “Disain on mudeli valikul väga oluline ja just siin mängivad värvid ja materjalid peamist rolli. Me ei tohi unustada, et värvivalik on väga isiklik eelistus ja näitab, kuidas inimesed tahavad end teistele näidata,” selgitas Jordi. “

Ma ütleks isegi, et tulevikku iseloomustab veelgi suurem isikupärastamine ja valikuvõimalus, nagu näiteks Seat Arona puhul, mida saab juba praegu valida 68 erinevas värvikombinatsioonis.”

Märksõnad: , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.