SEAT

Viis talvist nippi Seati ekspertidelt

Fotod: SEAT.

Nullilähedased temperatuurid, paks kiht lund ja jäised teed. Talvega kaasnevad lisaks eelmainitule ka näiteks akende jäätumine ja uduseks muutumine.

SEATi eksperdid on kokku pannud mõned nipid, et talvel sõit ohutumaks ja mugavamaks muuta.

Aknad muutuvad uduseks sooja salongi ja külma välisõhu kontrasti tõttu. Seetõttu tuleks akende puhastamiseks keerata konditsioneer põhja ning kõik ventilaatoriavad akendele suunata. Protsessi kiirendavad funktsioonid nagu Defrost Max, mille võib leida näiteks SEAT Ateca mudelilt.

Kindlasti tuleks talvel sõites vältida rooli taga väga paksude riiete, salli, mütsi ja kinnaste kandmist, räägib ekspert. Kindaid on soovitatav kanda ainult juhul kui madalad temperatuurid teevad rooli paljaste kätega hoidmise raskeks.

Kõige kiiremini soojenevad autodes tavaliselt istmed, mistõttu on enda kiireimaks soojendamiseks soovitatav esimese asjana just istmesoojendus sisse lülitada. Juba kolme minutiga peaks iste soe olema ning sealt edasi tuleks juba soojust madalamaks reguleerida.

Ei ole soovitatav istmesoojendust väga pikalt või väga suure temperatuuri juures kasutada.

Ideaalne sõidutemperatuur on 21,5 kraadi ja seda kutsutaksegi mugavustemperatuuriks. Kliimaseadme Auto funktsioon ongi mõeldud salongi temperatuuri ise täpselt reguleerima, kinnitab ekspert.

Väga soe ülakeha võib halval juhul tekitada isegi uimasust. Näiteks 35 kraadises salongis sõitmist võib võrrelda vere alkoholisisaldusega 0,5 g/l.

Erinevalt konditsioneerist ei kasuta autod soojuse tekitamiseks rohkem kütust.

Tegelikult võib soojendamine aidata hoopis radiaatori tööle kaasa, kuna mootori poolt algselt soojendatud vesi naaseb tunduvalt madalamal temperatuuril.

Märksõnad: , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.