Mida ühist saab olla õhku haihtunud koeral, mehel mustas ja nutikatel anduritel? Vastus võib üllatada!

Parkimisabisüsteem võtab manööverdamise oma hoolde. Foto: Toyota

Täiendusena 7. veebruari blogiloole jätkame Toyota juhiabiseadmete tutvustamist. Neist võib olla abi välja selgitamisel, et auto ümber luusinud koer ei haihtunud õhku, sülearvuti ununes tegelikult tagaistmele ja meest mustas saanuks märgata varem.

Väljas on pime ja sajab, päev oli väsitav, tahaks tuppa, viskaks pikali, loeks raamatut, aga enne veel tuleb auto kitsasse „parkimispilusse“ sättida. Parkimisabisüsteem Toyota Teammate Advanced Park juhib edasi-tagasi liikumist, rooli, pidureid ja käiguvahetust, aidates Sul ohutult parkida. See suudab meelde jätta Sinu lemmikparkimiskohad, mis ei ole piiritletud joonte või lähedal olevate objektidega.

„Oli koer, aga enam ei ole. Haihtus õhku? Või nuusib kusagil?“ Panoraamvaatemonitori (PVM) süsteem muudab parkimise lihtsamaks ja turvalisemaks, ühendades nelja kaamera pildid ümbritsevast peaaegu ringvaateks.

Parkimiskohalt väljatagurdamisel aitab ohte vähendada ristisuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem. Foto: Toyota

Vasakul pargib kaubik ja paremal pikap, hakkad aeglaselt parkimiskohalt välja tagurdama ja loodad heale õnnele. Tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem koos automaatse pidurdusfunktsiooniga (RCTAB) tuvastab parkimiskohalt välja tagurdamisel vasakult ja paremalt lähenevad objektid, annab sulle nendest märku ja vajadusel pidurdab kokkupõrke vältimiseks.

„Põmm. Mis see nüüd oli! Auto taga ei olnud ju midagi! Kuidas ma saan otsa sõita asjale, mida ei ole?!“ Oli küll, lihtsalt läks meelest, et sellest madalast lillealusest, mis öö jooksul ka lumega kattunud ja peaaegu nähtamatuks muutunud, tuli enne mööda manööverdada. Nutikad pikivahe andurid (ICS) hoiatavad juhti sõiduki ees ja taga olevate takistuste eest ning süsteem pidurdab vajadusel kokkupõrke vältimiseks automaatselt.

Pilk peeglisse, ei tule kedagi, avad ukse. Viuh, sööstab napilt mööda jalgrattur, kes oleks ilmunud otsekui ei tea kust. Ohutu väljumise abi (SEA) aitab pimeala monitori (BSM) abil ennetada kokkupõrget avatava ukse ja tagant läheneva ratturi vahel. Kokkupõrkeohu korral süttivad välispeeglites ja universaalnäidikul suunatuled, samuti kõlab autos viibijate hoiatamiseks helisignaal.

„Vabandust, ma kohe tulen, arvuti jäi autosse,“ ütled koosolekul ja tormad parklasse autot otsima, et sealt omakorda üles otsida sülearvutikott. Tagaistme meeldetuletussüsteem (RSRS) annab juhi näidikupaneelile hoiatuse, kui juht unustab autost väljudes midagi või kedagi tagaistmele. Sõltuvalt mudelist aktiveeritakse pärast sõiduki lukustamist ohutuled ja kõlab helisignaal.

Ma olin ju täiesti kindel, et kõrvalrada on vaba, mõtled, kui oled naaberrajal sõitjalt saanud törtsu signaali, sest tahtsid talle kogemata peale keerata. Pimeala monitor (BSM) hoiatab juhti sõidukite eest, mida juht ei pruugi küljepeeglitest näha.

Nagu tont ilmub pimedal teel järsku vaatevälja mustades riietes mees. Õnneks ei jalutanud ta keset teed. Lähituledega oli võimatu märgata, „kaugetega“ vast oleks näinud. Kohanduvate kaugtulede süsteem (AHS) tagab pimedal ajal sõitmisel kõigile liiklejatele parima võimaliku nähtavuse. See optimeerib automaatselt esitulede jaotust, varjutades vastutulevate sõidukite ala, nii et Sinu sõiduki kaugtuled ei pimesta teisi autojuhte, kuid valgustavad teed Sinu jaoks küllaldaselt.

Juhiabiseadmed abistavad, mitte ei asenda juhti. Foto: Toyota

„Mul pole häda midagi, ikka juhtub, et rattad satuvad teejoonele. Ennegi olen Vilniusest ühe jutiga Tallinna tulnud. Oot, juba Ikla, kas enne poleks pidanud olema see kitsa silla ja Circle K tanklaga linn?“ Juhi jälgimise kaamera (DMC) süsteem kasutab rooliratta kohal olevat kaamerat juhi tähelepanuvõime ja seisundi jälgimiseks. Juhul, kui süsteem tuvastab midagi ebatavalist, näiteks väsimuse, antakse hoiatus.

Mõistagi on kõik Toyota uued autod varustatud seadusega nõutud hädaabikutsesüsteemiga e-Call, mis võimaldab autos viibijatel võtta ühendust hädaabiteenustega, vajutades sõidukis olevat nuppu. Õnnetuse või turvapatjade rakenduse korral aktiveerub süsteem automaatselt.

Igaks juhuks tuletame meelde, et tänastel seeriaautodel pruugitav tehnoloogia ei ole veel valmis juhti asendama, kuid on oluliseks osaks liiklusohutuse parandamisel ning tulevikus isejuhtiva auto väljaarendamisel.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.