SÕIDUPÄEVIK “See on üllatavalt krapsakas!” Millisele autole rallimees Urmo Aava sellise komplimendi teeb?

Vaata ka videot

Urmo AavaFoto: erakogu

Urmo Aava, Rally Estonia peakorraldaja ja endine rallisõitja, on olnud autodest ümbritsetud pea kogu oma elu. Aava valis oma igapäevaautoks pistikhübriid-elektriauto Toyota RAV4. Palusime Urmol täita sõidupäeviku, kus saame vastuse kümnele argisele küsimusele.

Milliste sõidukitega oled aegade jooksul sõitnud?

Lähiminevikus on loomulikult olnud kõik Toyotad, aga kui rääkida kaugemast minevikust, siis üks esimesi autosid oli Volkswagen Golf 1 GTI.

Nooremas eas eelistasin pigem bensiinimootoriga sportlikumaid sõidukeid ja hiljem, kui pere tekkis, diiselmootoriga maastureid. Valisin maastureid selle järgi, et pere kenasti sisse mahuks ja et oleks mugav – üks neist oli näiteks Land Rover Discovery.

Mida hindad praegu auto juures enim – kas auto on sulle lihtsalt sõiduvahend või midagi enamat?

Hindan sõiduemotsiooni. Kui auto on iseloomutu, siis see ongi lihtsalt liikumisvahend ja rõõmu ei paku. Auto peab olema mugav ja piisavalt hea kiirendusega. Mulle ei meeldi, kui auto on möödasõidul uimane. 

Kindlasti peaks auto olema niisuguse suurusega, et see ei segaks parkimist – Toyota RAV4 on selles osas suurepärane. Mul oli kunagi üks 5,3-meetrine buss ja see ei mahtunud korralikult parkimiskohtadele ära. 

Iseloomusta end autojuhina.

Olen üldiselt rahulik, aga mind ärritab see, kui juhid mõttetult uimavad, ja see, kui teistega ei arvestata. Näiteks Tallinnasse sõites on mõlemas suunas kaks rada, aga kui ühel sõidusuunal on kellelgi autoga midagi juhtunud ja veerand sõidurada on kinni, siis kõik autojuhid ei tule sellise muutunud olukorraga toime. Ärritab ka see, kui tipptunnil ei lasta kõrvalteedelt tulijaid “vahele” ja sõidetakse ette. 

Selles videos näed, mida arvab Urmo Aava uuest RAV4 Plug-in Hybridist. Kas pistikhübriidmudel suudab rallisõitja kõrgetele nõudmistele vastata? Vaata järele!

Kasutad igapäevaselt Toyota RAV4 pistikhübriid-elektriautot. Mille poolest see erineb tavahübriidist või täiselektrilisest sõidukist? 

Täiselektrilise kogemust mul veel ei ole, kuid kui kõik õnnestub, siis lähiajal see tekib. Tavahübriidist erineb RAV4 Plug-in Hybrid selle poolest, et elektri pealt saab päriselt peaaegu 70 kilomeetrit sõita. Minu enda rekord on 68 kilomeetrit.

Kas oled pistikhübriid-elektriauto kasutamisega ka oma harjumusi muutnud? Kuidas mudel sinu elustiiliga sobib?

Ei ole pidanud harjumusi muutma. See auto sobib ideaalselt mu elustiiliga. Opereerin põhiliselt Tallinna lähedal ja 70 kilomeetrit elektriga on minu jaoks piisav.

Lõuna-Eestisse sõites tuleb kilometraaž umbes 800–900 kilomeetrit ja siis saan kasutada elektri- ja bensiinimootori kooslust. Täiselektrilise sõidukiga oleks sellise kilometraaži peale ilmselt mitu-mitu laadimist. 

Kui sageli, kus ja kuidas pistikhübriidi vooluvõrku ühendad ja mis ulatuses elektriauto säästlikkust kasutad? Kas kasutad ka rakendust MyT

Saan autot laadida nii kontori juures, kodus kui ka maakodus. Kõik on ülilihtne ja ei ole vaja palju pingutada – see “pisike asi” peab lihtsalt meeles olema. Ka mõnes parklas on laadimisvõimalused olemas. 

Kasutan MyT äppi, kuid pean tunnistama, et mitte väga eeskujulikult. Kevadel aga teeme Rally Estonia tiimiga pikema väljasõidu, mil kasutame MyT äppi. Usun, et äpist on kindlasti kasu ja julgen seda soovitada. 

Millise mulje on jätnud Toyota RAV4 Plug-in Hybridi sõiduomadused?

Mulle meeldib Toyota RAV4 kogu kontseptsioon, roolitunnetus, dünaamika ja kiirendus. Maasturi kohta on auto väga krapsakas ja nullist sajani läheb kuue sekundiga.

Kritiseerida eriti ei oskagi. Ehk võiks ekraanimenüü olla natuke lihtsam, sest kohati peab üsna palju vaeva nägema, et midagi üles leida. Näiteks otsisin kaua seda, kuidas lülitada välja parkimisandurid ja juhiabi, kui sõidukiga haagist vedada. Usun, et seda poolt saaks paremaks teha. 

Millise mulje on jätnud Toyota RAV4 Plug-in Hybridi kasutusomadused? 

Olen väga rahul. Väljast võib see tunduda keskmise suurusega maasturina, kuid tegelikult on seest väga suur ja mahukas. Olen 1,85 meetrit pikk ja minu taga saab vabalt istuda täiskasvanud mees ja mitte mingisugust probleemi ei ole. Autosse mahuvad inimesed, pakid ja koerad ka!

Mis on sind Toyota RAV4 Plug-in Hybridi juures kõige enam üllatanud?

Kõige rohkem üllatab kiirendus. Mu sõbrad ka alguses ei uskunud, aga oleme mõõtnud ja päriselt läheb nullist sajani kuue sekundiga. Väga üllatav, et selline maastur nii kiirelt liigub! 

Kellele sellist autot soovitaksid? 

Pereinimesele. See auto on mugav, mahukas ja hea kiirendusega. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.