Tagasi tulevikku: Tokyos tegid debüüdi tulevikuautod 1980. aastatest

Esiplaanil vesinikule ümberehitatud Sprinter Trueno, taga elektriauto Corolla Levin. Foto: Foto: Noriaki Mitsuhashi / N-RAK Photo Agency

Toyota väljapanekul Tokyo autonäitusel tegid oma debüüdi kaks ideeautot, mida välimuse põhjal võiks pidada pigem vanasõidukiteks.

Võib ju küsida, et miks neist kahest AE86 põlvkonna restomodist ikka kirjutada, sarnaseid tuleb ju väikestest värkstubadest nagu Vändrast saelaudu. Kes ei tea, siis restomod tähendab, et taastatud vanasõiduk on varustatud moodsa tehnikaga. Ümberehitus võimaldab muuta ajaloolise auto igapäevaselt hõlpsamalt kasutatavaks või lihtsalt ägedamaks.

Kuid autotootjate ideesõidukitel on enamasti suurem sõnum kanda kui lihtsalt “äge olla” ja „pilt ajalehte saada“. Seda enam, kui autosid tutvustab ettevõtte president isiklikult, konkreetsel juhul Akio Toyoda.

Toyota ehitas 1980-ndate Corolla Levini ja Sprinter Trueno ringi vastavalt elektri- ja vesinikuautoks, näitamaks, et teekonnal süsinikuneutraalsuseni ei ole teemaks ainuüksi uued autod, vaid oma roll on ka sõidukitel, mis juba kasutuses. Ühtlasi ka, et sel viisil kohandatud autod ei pea olema igavad ja aeglased, ehk autosõpradele vastuvõetamatud, vaid vastupidi.

AE86 seeria Corolla Levin ja Sprinter Trueno olid eesmootoriga tagaveolised autod, mida toodeti aastatel 1983-1987. Autosõbrad hindasid neid kõrgelt, sest temperamentne mootor andis kergele sõidukile lennuka mineku ja maksumuski oli taskukohane. Paljud neist leidsid tee võidusõidurajale.

Vesinikku kütusena tarvitav Trueno ringrajal. Foto: Noriaki Mitsuhashi / N-RAK Photo Agency
Selline näeb välja Sprinter Trueno kapotialune. Foto: Noriaki Mitsuhashi / N-RAK Photo Agency

Tokyo näitusel jaanuaris esitletud ideeauto AE86 H2 Concept on peaaegu nagu 1986. aasta Sprinter Trueno, alles on ka sisepõlemismootor, kuid kütusena kasutatakse vesinikku harjumuspärase mootoribensiini asemel. Auto tagaosasse mahutati kaks Toyota Mirai vesinikupaaki, aga 1,6liitrist 4A-GEU mootorit ehitati ümber nii vähe kui võimalik. Kaasajastatud auto käitub sama ehedalt ja vahetult nagu algupärane, eritades vaid veeauru.

Elektrimootoriga Corolla Levin driftib küll! Foto: Noriaki Mitsuhashi / N-RAK Photo Agency
Corolla Levini restomodi kapoti all toimetab elektrimootor. Foto: Noriaki Mitsuhashi / N-RAK Photo Agency

AE86 BEV Concept näeb välja nagu kaheksakümnendate Corolla Levin, kuid sisepõlemismootor asendati Toyota Tundra hübriidajami elektrimootoriga, aku aga võeti Priuse pistikhübriidilt. Suurema sõidurõõmu nimel jäi alles käsikäigukast. Auto püüti hoida maksimaalselt kergena ning säilitada algupärane kaalujaotus.

Niisiis ei pruugi autosõprade tulevik olla sugugi nii tume, nagu see vahel mõnele innukale bensiiniaustajale paistab.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.