Suuri sedaane jääb turul aina vähemaks, kuid seda enam torkab silma Toyota lipulaev Camry, mille uus täishübriidne mudel on jõudnud Eestisse. Auto on läbinud märkimisväärse uuenduskuuri ning on võimsam kui kunagi varem.
Uue Toyota Camry välisilme on saanud stiililihvi Ameerikas ning kõige tähelepanuväärsem uuendus on auto esiosas, mis sarnaneb nüüd uue kujundusstiiliga Toyota C-HRi ja Priuse värskeimatele mudelitele.
Varasemast veelgi võimsam hübriidtehnoloogia
Uue Camry sõiduomadusi iseloomustab uusim, viienda põlvkonna hübriidtehnoloogia, mille liitiumioonaku annab rohkem võimsust ja parema reageerimisvõime. Koos 2,5-liitrise neljasilindrilise hübriidajamiga ulatub sõiduki maksimaalne võimsus nüüd 230 hj/169 kW. Samas on vähenenud kütusekulu, mille keskmine on nüüd 4,8 l/100 km. Tänu võimsamale hübriidsüsteemile on nüüd auto veelgi särtsakam – nullist sajani jõuab uus Toyota Camry 7,2 sekundiga.
Kergesti kasutatav multimeediasüsteem
Toyota Camry on varustatud nüüd värskeima Toyota Smart Connect+ multimeediasüsteemiga, mida saab juhtida suurelt 12,3-tolliselt ekraanilt. Ja kuigi väga palju infot on viidud puutetundlikule ekraanile, on sageli kasutatavad funktsioonid nagu kliimaseade kättesaadavad ka füüsiliste nuppude abil, mis teeb nende kasutamise väga mugavaks.
Uutele autodele omaselt saab sõiduki multimeediasüsteemi ühendada ka Apple CarPlay või Android Auto toega nutitelefoni. Juba standardvarustusse kuulub juhtmevaba telefoni laadimispesa, kuid salongist leiab ka koguni viis USB-pesa.
Auto on suurele sedaanile omaselt ruumikas ning seda on tunda ka tagaistmel, kus põlveruumi üle küll keegi nuriseda ei saa. Sõidu teeb veel nauditavamaks sõiduajal kostev vaikus, sest uue mudeli puhul on parandatud ka müraisolatsiooni.
Ohutus ennekõike
Kuna Toyota pöörab suurt tähelepanu auto turvalisusele ning erinevate ohutust tõstvatele abimeestele, siis kasutab uus Camry kõige kaasaegsemat ohutussüsteemi Toyota Safety Sense. Süsteem tuvastab senisest laiema vaateulatusega ümbritsevat keskkonda – teisi sõidukeid, kergliiklejaid ja erinevaid objekte ning kokkupõrke ennetussüsteem on just linnaliikluses märgatavalt efektiivsem.
Uute funktsioonide hulgast leiab ka aktiivse toega ohuolukordades roolimisabi, mis märkab teeserval olevaid takistusi – olgu selleks pargitud autod või jalakäijad – ning abistab vajadusel pidurdamise ja roolimisega, et neist ohutult mööduda.
Üks oluline uuendus on ka hädaolukorras peatumise abisüsteem, mis töötab koos sõiduraja hoidmise abisüsteemi aktiveerimisega. Funktsioon annab hoiatuse, kui juht pole mõne aja jooksul liigutanud rooli ega kasutanud ühtegi pedaali. Kui pärast hoiatust ei saa sõiduk juhilt tagasisidet, peatab automaatne süsteem sujuvalt auto ning lülitab sisse ohutuled.
Ohutusele on mõeldud ka möödasõidumanöövrit tehes. Ohutust suurendavad adaptiivse kiirushoidiku uuendused. Suunatulega seotud juhtimine pakub eelkiirendust, kui juht alustab möödasõidumanöövrit suunatule kasutamisega.
Uue Toyota Camryga saad tutvuda Toyota esindustes ning hinnad algavad 38 900 eurost.
Automaks tõotab tulla soodne
Uuel aastal hakkab kehtima uus mootorsõidukimaks ning Uue Toyota Camry hind on oma suuruse kohta igati mõistlik. Indikatiivne ühekordne registreerimistasu jääb 895-905 euro juurde ning iga-aastaselt makstav tasu on 90 eurot.
Tasub meeles pidada, et tegemist on indikatiivsete arvutustega ning täpsed tasu suurused tulevad registreerimistasu kohta Transpordiametilt ning iga-aastast maksu hakkab haldama Maksu- ja Tolliamet.