Eesti autopood müüs kliendile sõiduki, mis poleks ülevaatust läbi saanud, pood lubas vea parandamise asemel ülevaatuse ise hankida

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Virumaa Teataja/Scanpix

Tarbijavaidluste komisjonis sai lahenduse juhtum, kus klient ostis auto, millel puudus ülevaatuse läbimiseks vajalik tahmafilter, kuid mille paigaldamise asemel pakkus automüüja, et ta võib minna ja ise sõidukile ülevaatuse hankida.

Klient ostis ShopCar24 OÜ käest 4350 euro eest Renault Laguna ning läks sõidukit näitama remonditöökotta, kus selgus, et sõidukil puudub tahmafilter, mistõttu ei ole see tehniliselt
korras ja ei läbi suure tõenäosusega tehnoülevaatust.

Klient võttis City Motorsi käest hinnapakkumise tahmafiltri paigaldamiseks ja lõppsummaks pakuti 2173,16 eurot. Klient pöördus ka autopoe poole, kus ei vaieldud tahmafiltri puudumisele vastu, kuid pakuti, et müüja korraldab ise tehnoülevaatuse läbimise.

Lisaks tahmafiltri puudumisele leiti sõiduki juures veel järgmised vead: seisupidur ei ole tõhus, pidurdustõhusus ei ole piisav, tootja paigaldatud heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmed ilmselt puuduvad või on defektsed.

Klient nõudis müüjalt tahmafiltri paigaldamist ning ka teiste puuduste kõrvaldamist, alternatiivsena lepingust taganeda ja auto tagastada müüjale.

Automüüja: hind on ülepaisutatud

Automüüja märkis oma vastuväidetes, et vabandab kliendi ees ja sõnas, et nad ei olnud kursis tahmafiltri puudumisega, kuid peavad kliendi pakutud tahmafiltri paigaldamise hinda ülepaisutatuks.

“Kaupleja on lubanud Tarbijale probleemi lahendada ja on andnud selle kinnituseks kirjaliku lubaduse, et läbib Sõidukiga järgmise korralise tehnoülevaatuse,” seisab komisjoni dokumendis.

Komisjon:

Komisjon tutvus olukorraga ja leidis, et kliendi nõue tuleb rahuldada.

Komisjon leidis, et tarbijale müügi puhul eeldatakse, et kuue kuu jooksul asja ostjale üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Seega on probleemide eest vastutav müüja.

Komisjon on seisukohal, et tehase poolt autole paigaldatud tahmafilter on oluline ja vajalik seade ning poe pakkumine püüda kuidagi sellest puudusest mööda hiilida ei ole aktsepteeritav.

Komisjon otsustas, et kliendi nõue tuleb rahuldada ning kohustav poodi paigaldama
autole tahmafiltri. Kui seda ei soovita teha, tuleb auto tagasi osta.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.