Suur lugu

Audi vs Fiat vs Ford: testime kolme väga erinevat, lõbusat ja soodsat sportautot

Fotod: Pille Russi

Kiire väike luukpära, kaunis rodster või omapärane sportauto – panime kolm mõne tuhande eurost lustiautot proovile nii ringrajal kui ka liikluses ja leidsime igaühes üllatavat.

Geeniuse tellijale

Väike eelarve ei tähenda sugugi, et auto valikul tuleks leppida klišeeliku ajast-arust rahvaauto või teoorias luksust ja sõidurõõmu, aga praktikas peamiselt remondivaeva ja -kulu pakkuva kunagise noobelautoga. Nagu seekordsed kolm testitut tõestavad, saab 3000–4000 euro eest nii kiirust kui ka tähelepanu, vahva auto omamise positiivsest emotsioonist rääkimata.

Kiireid ehk kuumi luukpärasid ehk hot hatch’e ehk GTI-sid esindab seekord Ford Fiesta ST. Väike üldlevinud auto, aga suur mootor ja paremaks muudetud vedrustus-välimus-sõitjateruum – see edukas valem on tuttav juba 1980. aastate GTI-de plahvatusest alates ning pole aktuaalsust kaotanud siiani. Kuigi GTI-de popiks muutumise alguse magas Ford maha, tegi autotootja hiljem kõige paremate hulka kuuluvaid hot hatch’e. Eriti suures vaimustuses on nobedatest Fordidest britid ning Fiesta ST tõestab veenvalt miks.

Väikesed, odavad ja toredad sõita. Ford Fiesta näib teiste kõrval suisa hiiglane.

Kui Ford tundub teile siiski liiga tavaline, võite valida mõnegi odava avaauto, olgu see siis kahe- või nelja-viiekohaline. On see nüüd tõsilugu või kellegi naljahamba välja mõeldud linnalegend, aga väidetavalt näitavad mingid prognoosid, et tänavune suvi olla järgmise kümnendi kõige külmem …

Lootust päikeselisteks ilmadeks on igal juhul ka edaspidi, niisiis miks mitte teha panus positiivsele stsenaariumile ja kabrioleti või rodsteriga õnne proovida, näiteks osta midagi itaaliapäraselt emotsionaalset: Fiat Barchetta näib iga aastaga üha kaunimaks muutuvat ja jääb kindlasti üha haruldasemaks. Kohti on kaks, mootor piisavalt võimas ja katus käib maha paarikümne sekundiga. Vaatamata vanusele-väiksusele pole tegu sugugi vaid lahtise linnaautoga, sest tänu tuulesirmile kannatab pealt volditud katusega vabalt ka maanteekiirusel pikemat teed sõita.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 27, juuli 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.