Need summad pole oletuslikud ega teoreetiliselt arvestatud, vaid ühe konkreetse sõiduki lõppmaksumus (vt tabel). Seejuures ei pruugigi auto maksta 10 000 naela. Ka odavama sõiduki puhul ei saa mööda transpordikulust, mis ei sõltu ju auto väärtusest. Küll aga käivad auto hinna järgi tolli- ja käibemaks, millega Brexiti järel arvestada tuleb.
Kulu on kokkuvõttes märkimisväärne. Näidistabelist on näha, et enam kui kümnendik (üle 1000 naela) tuli auto hinnale juurde juba Suurbritannas viibides, antud juhul siis oksjonitasude ja puksiiri eest sadamasse. „Kui ostate auto mujalt, mitte oksjonilt, jääb oksjonitasu mõistagi ära,“ märgib klientidele palju hobiautosid vahendanud Garage 33 juht Madis Herkül. Transport sadamasse sõltub aga teenusepakkuja taksidest ja arusaadavalt sellest, kui kaugel asub sadam sõiduki asukohast. Näidistabelis toodi auto puksiiril sadamasse 200 kilomeetri kauguselt.
Laevapilet on soodne
Auto laevatamine Suurbritanniast Eestisse, antud juhul Harwichist (Londonist 100 kilomeetrit kirdes) Paldiskisse ei olegi suurim kulu – 480 eurot. „Autoga mööda maad minnes läheks kindlasti kallimaks,“ lisab Herkül. Suurbritannia asub ju teadupärast saarel.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.