Suur lugu

Bussojuhi päevaraamat 5: kriimud, mõlgid ja teistpoolsusest kostvad hääled

Uus embleem, aga terav silm näeb, et mitte ilma "haavadeta".

Ma jooksutan veebiportaali, seega tean väga hästi, et draama müüb. Raskeks läheb siis, kui see draama käib su enda auto ümber. Lugemisi nagu tuleb, aga jube kalliks läheb. Seetõttu ma vabandan, aga viimase kuu jooksul oma autot teie rõõmuks ma ära lõhkunud ei ole.

Küll aga on Busso, nüüdsest tuntud ka kui Tähetõld*, saanud plaanitud ja planeerimata parendusi. Eelmine osa lõppes sellega, et peale rasket südameoperatsiooni sai Alfa omale preemiaks uued embleemid.

Loomulikult tellisin ma need eBayst, loomulikult võtsin ma need 5-eurosed, mitte 75-eurosed originaalid ja loomulikult ei läinud kõik nii, nagu plaanitud. Peamiselt oli jama esimese embleemiga, tagumine läks õnneks nagu lepase reega.

Vahetamiseks tegin natuke uuringut ja vaatasin läbi mõned Youtube videod. Samamoodi vahetasin kunagi omal telefoni ekraani klaasi ise. Tulemuseks oli katkine ekraan. Tellisin ka selle ja hakkasin vahetama, tulemuseks katkine emaplaat. Nagu minu puhul ikka, isetegemise tuhin on suur, aga vahenditest, kannatlikkusest ja oskusest jääb puudu.

Nagu keegi oleks Sauronit silma pussitanud.

Nimelt tuleb embleemi natuke soojendada, et liim lahti tuleks ja siis ettevaatlikult kangutada. Videos tundus see kõik nii lihtne, aga tulemuseks oli mul ikkagi kahjustatud scudetto ehk Alfa kolmnurk.

Jah, ma panin teipi kaitseks, aga noh, vaadake pilti. Õppetund? Iga kingsepp jäägu oma liistude juurde. Paigaldamine oli õnneks lihtsam ja loodetavasti ei kuku varsti eest ära.

Hea kodanik ja tubli autoomanik

Ainult nii saab iseloomustada inimest, antud juhul mind, paluks medalit, kes läheb esiklaasi vahetama ilma, et seda sunniks ülevaatus või mõra. Lihtsalt, 20 aasta jooksul oleks klaasist justkui liivapaberiga üle käidud ja eriti sügisene madal päike ja mustus tõi selle tugevalt esile. Otsus langes, et klaas tuleb panna uus.

Parima pakkumise sain Carglassist, viisin auto kohale ja sain pool tundi hiljem kõne ning kohe emailile ka pildid. Kõne sisuks siis see, mis pildil näha.

Miks ja kuidas, pole aimugi.

Kusjuures, mõlemas nurgas täpselt sama koha peal. Klaasimeeste sõnul nad võiks uue klaasi peale panna, aga garantiid siis anda ei saaks. Teine variant, et vana klaas ajutiselt teibiga ette ja ruttu kuhugi remonti. Ilmselgelt valisin selle teise.

Muuseas, päris huvitav on sõita, kui esiklaasil pole tihendeid ega liimi vahel – väga huvitavaid helisid kuuleb, mis kõik jubedalt ärevaks teevad, aga sellest juba allpool.

Igatahes auto läks samasse kohta, kus põhi tehti ning mõned päevad hiljem oli probleem lahendatud ja ilus, selge ja läbipaistev klaas ees. Jääb vaid küsimus, kus sellel autol veel sellist ootamatut roostet on, mida silmaga näha ei ole?

Seda on võimatu mitte näha.

Kolmandaks iluraviks oli mõlk vasaku tagumise ukse sees. Täpselt nii lolli koha peal, et ma kogu aeg näen seda ja siis nutan. Oleks auto teise külje peal, siis võib olla oleks lasknud sellel pallil kukkuda, aga no ei, see lausa karjus näkku!

Saatsin pildid Molk.ee ja sain pakkumise 45 eurole. Ilu ja meelerahu eest olen ma seda nõus maksma küll. Lisaks, peale mootorivahetust tunduvad kõik muud tööd tasuta või peenraha eest, nagu ostaks aknapesu vedelikku.

Lootus kippus kaduma

Kui autoga kohale läksin, siis läksid mehed küll veidike murelikuks, sest tundus, et mõlgi välja tõmbamine ei tarvitse hästi lõppeda. Esiteks asus see natuke halva koha peal ja teiseks oli kahtlus, et uks on hiljem värvitud (veel üllatusi?) ja seega võib mõlk tulla küll välja, aga koos värviga.

Natuke mõtiskleti aga auto võeti siiski töösse ja tulemus on pildil näha.

Mis mõlk? Kus?

Asi aeti korda veel eriti peenelt, mitte tõmmates, vaid spetsiaalse tööriista abil seest poolt lükates. Sel hetkel mõtlesin oma embleemivahetuse peale ja taaskord sain aru, kui tabav on onuheinolik väljend “head riistad, õppind mehed.” Seega, kellel sama mure, siis molk.ee pakub lahendust (tasumata teadaanne).

Ma kuulen hääli!

Ma olen jätkuvalt väga positiivselt meelestatud ja kõige raskem on jõuda otsusele, kumb on parem – 4000 pöördelt algav minek ja heli teise käiguga või sama asi, aga kolmandaga. Mõlemal juhul asub seal 4000-7000 pöörde vahemikus erapidu, ütleks isegi soliidne orgia, kuhu elektriautod, aga ka 2-liitrised tehishäälega moodsad turbokad ei pääse.

Samas on reas väga palju asju, mida tuleks ja tahaks autoga teha. Esiteks tuleks üle käia veermik. Tüütuid klobinaid on liialt tekkinud, mille põhjuseks võib olla puks või paar, aga kardetavasti mõni detail veel.

Aeg ajalt kuskil midagi ragiseb ja sekka kostab veel helisid, mille kohta on ka eesti keeles kindlasti sõna: prõks, käuks, kiiks, plärts, suhin jne.

Vahepeal tiksus ette selline number, mis on 20 aastat vana auto kohta päris vähe.

Hoopis kallim on aga komplekt, kuhu kuuluvad edasised keretööd, korrosioonitõrje ja helitehnika. Nimelt oleks vaja roostetäpilised uksenurgad lasta korda teha, mõned mullid ja mõranevad pahtlilatakad (sic!) uksel ja siis ustesse ka korrosioonitõrjet lasta.

Samas on unistus korda teha auto helitehnika, sest Tallinn-Tartu maanteel kolmanda käiguga 5000 pöörde peal nagu ei sõida ja siis tahaks, et oleks hea muusika või podcasti kvaliteet.

Helitehnikaga läheb kiirelt lappama

Mitte midagi hullu, aga näiteks mittetöötav kõlar vahetada töötava vastu. On juba ju päris hea edasiminek? Aga ega siis ühte ei vaheta, ikka kõik, no siis juba tviiterid ka. Ja uus makk, mis Bluetooth-i mängib. Kui uksed juba lahti võtta, siis müramattide ruutmeeter pole üldse kallis, seega ka need tasuks kindlasti panna. Aga seda tuleb teha ju enne, kui korrosioonitõrjega uksed seest plöga täis lasta.

Ma avastasin, et mul on istmesoojendus! See küll ei tööta, aga nupp on hästi varjatud küll.

Saate aru mu probleemist, jah? Need asjad peaks käima kuidagi loogilises järjekorras, aga samas lubasin endale mõnda aega suurte kulude vältimist. Eks tuleb mingi graafik ja tabel teha. See auto ei lähe lähiajal minu juurest ilmselt kuhugi, seega projekt jätkub!

Ahjaa, talverehvid ostsin uued ja korralikud Goodyear Ultra Grip 2 lamellid. 15-tollise velje rõõmud, võib ka kallima otsa rehve osta ilma, et hind toolilt maha lükkaks.

Suvehooajaks tahaks siiski 17-tolliseid, aga loomulikult meeldivad mulle disainilt need kõige kallimad ja haruldasemad ehk GTA veljed. Põrgusse mina ja mu hea maitse!

Busso meeldib ka rottidele. Õnneks sain kinnisvaraprojektile õigel ajal jaole. Mina pole neile ehitusluba väljastanud.

*Nimi “Tähetõld” on pärit kolleeg Märt Belkini unenäost. Nimelt olla ma kiidelnud, et mul on uus auto ja kutsunud teda vaatama. Garaažiuste taga oli aga peitunud “Star Warsi” filmidest pärit X-Wing tüüpi kosmoselaev, mille nimeks ma olin panud Tähetõld!

Päevaraamatu esimene osa
Päevaraamatu teine osa
Päevaraamatu kolmas osa
Päevaraamatu neljas osa

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.