Mis jutt see nüüd on – Moskvitš, mida paljud on näinud vaid pildi pealt? Just nimelt, sest 402 on üks neid autosid, mille omanikud enamasti algupärasest pisut paremaks ehitasid. Praegugi võib leida müügikuulutusi, kus müüja pakub „hinnalist vanatehnikat“, kuid tegelikult peitub kapoti all vale mootor, sel on valed tuled või polsterdus, mida tol mudelil ei kasutatud.
„Olen peale selle auto oma elu jooksul näinud veel ainult ühte originaalmootoriga Moskvitš 402 ja see oli ka Soomes,“ sõnas Halinga automuuseumi omanik Peeter Kalli. Soomest leiti ka see auto.
Moskvitš 402 oli mitme näitaja poolest Nõukogude Liidu autotööstuse teerajaja. Tegu oli esimese Vene inseneride välja töötatud Moskvitšiga. Selle eelkäija, 401, oli ju teadupärast Opel Kadeti koopia. 402 otseselt ühegi Lääne auto pealt maha ei viksitud, kuigi auto välimuses on aimata mitut välismaist eeskuju.
Erinevad allikad räägivad, kuidas 402 loomise juures uuriti lähemalt brittide Hillman Minxi, Ford Consulit ja Javeli Jovetti, sakslaste Ford Taunust, itaallaste Fiat 1100 ja Lancia Aureliat ning prantslaste Simca Arondet või Citroën 2CV-d.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 1, jaanuar 2022
Kõik selle ajakirja lood