Suur lugu

Haruldus Eestis: kuidas sõidab ainuke AMG loodud diiselauto

Ainsat diiselmootoriga AMG-d tehti vaid 2003. ja 2004. aastal, mõni eelseeriaauto valmis ka 2002. aastal. ­Sedaane tehti 774, universaale 830 ja Sportscoupesid 691. Eriti haruldased on mudeliuuenduse järel tehtud autod. Fotod: Geenius Meedia

AMG CDI on väga haruldane märgikombinatsioon: kokku tehti selliseid AMG-sid umbes kolme aasta vältel ainult 2295 ning ühtegi teist diiselmootoriga AMG-d polegi kunagi rohkem olnud. Ning arvestades, mis praegu automaailmas toimub, ei tule ka. C 30 CDI AMG põhjaks võeti 2,7-liitrise diisliga W203 C-klass ning rakendati ammu sisse töötatud tuuninguprogrammi.

Geeniuse tellijale

Rubriiki toetab

Vedrustus, pidurid, peotäis embleeme, natuke muudetud disain – kõik see oli juba tuttav C 32 AMG-lt. Aga kapoti all toimus revolutsioon. Tohutul hulgal tava-­Mercedestel alates sellestsamast C-klassist Sprinterini välja kasutatud viie­silindriline diisel muudeti AMG põhimõttel „Üks mees, üks mootor“ (üks spetsialist paneb üksi kogu mootori kokku ja kirjutab sellele oma autogrammi) sportautole sobivaks – vähemalt teoorias sobivaks.

Pöördemomenti jagub küll ja veel

Töömahuks sai kolm liitrit, välja vahetati turbo ja vahejahuti, mõned täiendused veel ning senise 125 kW asemel märgiti uue mudeli võimsuseks 170 kW. Sportlike autode maailmas polnud see midagi erilist, küll aga oli eriline 540-njuutonmeetrine pöördemoment.

0–100 km/h aeg 6,8 sekundit ei väärinud samuti teiste AMG-de ja nende otseste konkurentide kõrval just reklaamimist, kuid diislite arvestuses oli tegu tõelise tippsportlasega. Ning kui taustsüsteemi veidi laiendada, siis tegelikult oli see näitaja samast klassist paljude tunnustatud võimsate-kiirete autodega eesotsas kas või Mercedes S 500, Volvo-Saabi kõige võimekamate esiveolistega või n-ö kesktaseme sportautodega.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 10, mai 2022

Kõik selle ajakirja lood

Kasutatud autode ülevaadete andmebaas

See siin on kõige suurem eestikeelne ülevaade kasutatud autodest. Aastate jooksul on siia kogunenud erinevatest mudelitest 321 Autogeeniuses ja Autolehes ilmunud artiklilt. Sind huvitava mudeli leidmiseks kasuta allolevat filtrit:

Auto24 laen

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.