Vedrustus, pidurid, peotäis embleeme, natuke muudetud disain – kõik see oli juba tuttav C 32 AMG-lt. Aga kapoti all toimus revolutsioon. Tohutul hulgal tava-Mercedestel alates sellestsamast C-klassist Sprinterini välja kasutatud viiesilindriline diisel muudeti AMG põhimõttel „Üks mees, üks mootor“ (üks spetsialist paneb üksi kogu mootori kokku ja kirjutab sellele oma autogrammi) sportautole sobivaks – vähemalt teoorias sobivaks.
Pöördemomenti jagub küll ja veel
Töömahuks sai kolm liitrit, välja vahetati turbo ja vahejahuti, mõned täiendused veel ning senise 125 kW asemel märgiti uue mudeli võimsuseks 170 kW. Sportlike autode maailmas polnud see midagi erilist, küll aga oli eriline 540-njuutonmeetrine pöördemoment.
0–100 km/h aeg 6,8 sekundit ei väärinud samuti teiste AMG-de ja nende otseste konkurentide kõrval just reklaamimist, kuid diislite arvestuses oli tegu tõelise tippsportlasega. Ning kui taustsüsteemi veidi laiendada, siis tegelikult oli see näitaja samast klassist paljude tunnustatud võimsate-kiirete autodega eesotsas kas või Mercedes S 500, Volvo-Saabi kõige võimekamate esiveolistega või n-ö kesktaseme sportautodega.

Kolmest pakutud keremudelist on kolmeukseline Sportscoupe kõige haruldasem ja mis siin salata, eks põhjus on ka selge: ühelt poolt on see teistest väiksem, aga rohkem on asi ikka selles, et ka märksa inetum. Kui sedaan ja eriti universaal-W203 on väga ilusad autod, siis sportkupee näeb mõne nurga alt päris imelik välja. Mõni leiab, et see on veelgi koledam kui sama aja BMW 3. seeria Compact, ja see ütleb juba palju …
Sõitjateruumis valdab ühelt poolt kerge retrofiiling: vana kooli näidikud, väga suured nupud ja kohatine odavavõitu plast, mida tol ajal Mercedestest leida võis. Teisalt on ruumi üllatavalt mõistlikult isegi tagaistmel ning juhi sõiduasend meenutab päriselt sportauto oma. Istutakse madalal, iste on vormikas, auto mõnusalt n-ö ümber juhi. Varustust on konkreetsel autol korralikult, kuid palju sellest tuli lisana juurde osta – muu hulgas näiteks nahkpolster. Olgu pealegi, et kallis AMG, kliendilt osati raha kõvasti veel lisakski meelitada.
See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
- Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.
7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 10, mai 2022
Kõik selle ajakirja lood