Suur lugu

Hobiautoks Jaguar XJ? Stiilsus on põhitrump ja isegi kvaliteeti ei pea kartma

Võimas ja kiire XJR tuli ja jäi mudelivalikusse 1990ndatel. Pea kahetonnine sedaan kiirendas „sajani” 6,3 sekundiga. Foto: Pille Russi
Võimas ja kiire XJR tuli ja jäi mudelivalikusse 1990ndatel. Pea kahetonnine sedaan kiirendas „sajani” 6,3 sekundiga.

Šarmantne 1990. aastate XJ on vastupidavam kui eelkäija ja mõnes mõttes sümpaatsem kui järeltulija – seega hobiautoks väga hea valik.

Geeniuse tellijale

Aastal 1994 müügile tulnud uue põlvkonna XJ oli esimene Jaguar, mis sündis Fordi käe all. Brittidele muidugi eriti ei meeldinud, et nende kuulus mark ära müüdi, kuid autosid oskas Ford kahtlemata paremini teha ning see kajastus otseselt ka XJ-i kvaliteedis.

Ehkki koodnime X300 kandev mudel eristus retroliku disainiga selgelt kogu ülejäänud luksusklassist, polnud see tehniliselt midagi tähelepanuväärset, sest põhines suuresti eelkäijal. Needsamad (küll uuendatud) reaskuuesed mootorid, sisuliselt sama vedrustus ja sõitjateruum, isegi sama teljevahe. Seepärast jäi tootmisaeg lühikeseks ning kõigest kolm aastat hiljem tuldi juba välja mudelivärskendusega. Õnnestunud välisdisaini ei muudetud, küll aga enam-vähem kõike muud.

XJ6 X300-l ja XJ8 X308-l on lihtne vahet teha armatuurlaua järgi: ühel on näidikupaneel klaasi all, teisel eraldi ümarate „kelladena“.

Kõige olulisemana vahetati nüüd indeksi X308 saanud mudelil mootor välja moodsa V-8 vastu. Eks ta õige oligi, sest konkurentide jõuallikad olid selgelt eest ära läinud (Fordi-Jaguari tegi eriti kadedaks Lexuse säästlik, võimas ja sujuv V-8).

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 4, veebruar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.