Suur lugu

Hullus Eesti moodi: 975-hobujõuline driftiauto Mazda RX-8

Vankelmootoriga Mazda RX-8 on auto, mida driftiradadel eriti sageli ei kohta. Nii kujunes ka selle RX-8 ehitamine keeruliseks ülesandeks, sest vajalikku teavet nappis. Fotod: Pille Russi

975-hobujõulise vankelmootoriga Mazda RX-8 PRO klassi driftiauto tundub nii vastuoluline, et paratamatult tekib küsimus, miks sellise aparaadiga üldse jännatakse?

Geeniuse tellijale

Vankelmootor on üks omamoodi jõuallikas, mille arendamisega on autoajaloos õnne proovinud vähesed julged, kusjuures kõik on lõpuks põrunud. Ilmselt kõige sihikindlam, aga võib-olla ka jonnakam oli Jaapani autotootja Mazda, mis müüs rootormootoriga sõidukeid veel selle sajandi esimesel kümnendilgi.

Lõpuks viskas Mazdagi oma vankelautode projektid nurka ning jätkas traditsiooniliste kolbmootoritega, sest neetud vankelitega oli pidevalt mingi jama. Küll võtsid need liiga palju kütust, küll kulutasid õli, küll lagunesid liiga vara ära. Ometi leidub maailmas entusiaste, kes veel praegugi vankelmootoritega jändavad, neid tuunivad ja nendega võidusõiduski rinda pistavad. Üks neist on siinse auto omanik Hans Christian Kull.

Driftiauto on algupärasest RX-8-st 160 millimeetrit laiem. Suurem osa kerepaneele on tehtud klaasplastist.

„Minu esimene driftiauto oli V-8-mootoriga BMW E36, aga ühel hetkel sai see BMW täiesti otsa ja asemele tuli leida midagi muud. Selleks ajaks olin kindel, et järjekordset BMW-d ma enam ei taha, vaid võiks proovida midagi erilisemat,“ sõnas Kull.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs kaheksa Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8,99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Soovin tasuda arvega Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 23, detsember 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.