Enamikul meist leidub selliseid töökaaslasi. Rahulikud tüübid kusagilt tagareast. Sellised, kes ei trügi igal konverentsil valjult rääkides lavale, vaid rügavad vaikselt ja usinalt pigem kulisside taga. Tegelased, kes ei pea end tingimata maailma nabaks.

Just säärane liitus meie testiseltskonnaga 2019. aasta juulis – Hyundai Santa Fe. Toona suhteliselt uus mudel, aga mõjus juba siis vana tuttavana. Ja kogukana. 4,77 meetri pikkuse ja 1,89 meetri laiuse auto kohta leidis mõnigi testija, et linnaoludes on Hyundai gabariit juba piiripealne. Ka linnavälistel sõitudel kinnistus mulje muhedast mõmmikarust. Momendirohke 2,2-liitrise diisli ja pehmelt toimetava kaheksakäigulise automaatkastiga Santa Fe lausa kutsus pikemale sõidule.
Tõre, aga säästlik
Seejuures oli jõuallikas algul tõre nagu mõni põhjamaalane: käivitades teravatooniline, lühikese rahunemise järel aga viisakas ja kaasakiskuv. Ja boonusena ka säästlik. Isegi kiirteel 140 km/h kihutades ajas kahetonnine kolakas läbi kõigest seitsme diisliliitriga. Pikki sõite teinud toimetajad kippusid selle raskepärast maanteemugavust võrdlema kunagiste Mitsubishi Pajerodega.

Kogu maratontesti keskmiseks kujunes siiski 8,5 l / 100 km, mis näitab, et tempoga tagasi ei hoitud, ette tuli isegi 200 km/h kiirteelõike. Vaatamata suurele lauppinnale sobib selline kiirus Hyundaile hästi. Vähemasti kuiva ilmaga. Nagu varemgi Korea autode puhul nähtud, jäävad klaasipuhastid Saksa Autobahn’il nõrgaks, alates kiirusest 160 km/h suudab mootor harju vaevu mööda tuuleklaasi liigutada.
Kas kohutav või maitsekas?
Selline kihutamine on väljaspool Saksamaad teadagi mõeldamatu ja Santa Fele nii sobibki. Mõne proovisõitja kirjeldus „mõnus reisiaurik“ tähendas mugavalt suuri istmeid ja pisut ebatäpset rooli, mis mõjus omamoodi samuti rahustavalt. Käsitsemise kohta kirjutati logiraamatusse „mitte moodne, pigem tuttavlik“.
See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
- Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.
7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 49, detsember 2021
Kõik selle ajakirja lood