Abilinnapead üksi nii tähtsaid otsuseid ei tee. On ju räägitud, et liikluse kujundamisel kasutatakse arvutiga mudeldamist. Rääkisime ka sellest, milliseks kujuneb lähemal aastakümnel trammiliiklus ja muu ühistransport ning kuidas hallata kergliikureid ja eeslinnadest tulevaid automasse. Transpordiameti juht tõdes muuhulgas, et valglinnastuvaid naabervaldu silmas pidades on liikluskorraldus ajast maha jäänud.
Kes Tallinnas otsustab, kuhu tuleb rattatee ning milline tänav ümber ehitatakse?
Suures plaanis on Tallinnas kolm põhisuunda. Üks neist on valglinnastumine, seega surve sõita linnast sisse ja välja autoga kasvab iga päev. Teine on linna tihedamaks ehitamine – elanikke tuleb juurde. Nii on pidevalt liiklusummikud. Peame leidma viise, kuidas suuremat hulka inimesi teenindada.
Linna vastutavad ametid pakuvad välja lahenduse kavandi. See avalikustatakse, saadakse elanike tagasiside. Siis vaatab kava üle linnavalitsus, mis ju valijate ees vastutab. Poliitikute ülesanne on jälgida, et otsused ei mõjutaks eri gruppe väga teravalt. Meie eksperdid töötavad plaani seejärel läbi, pakkudes tehnilisi lahendusi peatuste, liiklusskeemi ja muu rajamiseks.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 20, oktoober 2024
Kõik selle ajakirja lood