Suur lugu

Intervjuu: traielisõitja Toni Bou on maailma parim ja seda juba 30 korda järjest

Tundub nagu see mees liigub kahel rattal osavamalt kui keskmine inimene kahel jalal.

Toni Bou ja teised sarnase kaliibriga traieliässad näitavad mootorratta valitsemise kunsti Saku suurhallis peetaval show-võistlusel 29. oktoobril. Fotod: Alo Soolo

Traielisõitja Toni Bou on võitnud maailmameistritiitli 15 aastat jutti nii sise- kui ka välivõistlustel ehk kokku 30 korda järjest. Auto-motospordis pole keegi saanud ega saamas selle saavutuse lähedalegi, kuid 30-kordne maailmameister kavatseb sellele vaatamata võidu sõita veel mõne aasta. „Kuigi juba ammu ei peaks,“ muigab ta.

Geeniuse tellijale

Uduvihmasel ja jäiselt niiskel kevadhommikul ei tõsta keskmine tallinlane telefoniekraanilt pilkugi, kui 30-kordne maailmameister Antoni Bou i Mena ehk Toni Bou (35) hüpleb traielimootorratta esiratta peal Vabaduse väljaku jalakäijatunneli trepist alla. Pigem kiirendab mööduja sammu ja tõmbab kapuutsi sügavamale silmile. Lõpuks köidavad tsiklitrikid siiski paari tõuksiga kluti tähelepanu, kes sikutavad taskust kiiruga telefoni, et vigureid jäädvustada.

Mitmekümnekordse meistri mootorratta­valitsemist vaadates jäi mulje, et mees liigub kahel rattal osavamalt kui keskmine inimene kahel jalal.

Bou pole sellisest külmavõitu vastu­võtust häiritud. „Ma tean, et traiel on suhteliselt marginaalne motospordiala,“ muheleb natuke kulunud valgete Puma tossude, teksaspükste ja õhukese sulejopega mees pärast pikka päeva tsikli seljas. Kaameramehed nõudsid aga uuesti ja uuesti, et Bou hüppaks veel korra trepist üles ja alla, siis Kakumäe sadamas kai pealt paati, paadist kaile ja ühelt kailt teisele… Mees täitis kõik käsud nurinata. Kui mõni hüpe ja pööre ei tulnud välja meistri arvates päris veatult, kordas Bou neid ilma palumata nii kaua, kui jäi tulemusega rahule.

Kas oli raske päev?
Kui päris aus olla, siis tegelikult selline köki-möki – need olid väga lihtsad vigurid ja ei läheks kirja isegi korraliku trennina.

Kui palju 30-kordne maailmameister trenni teeb?
Viis päeva nädalas, korraga 2,5–3 tundi. Elan Andorras ja mu kodust 5–10-minutilise autosõidu kaugusel on traieli sisehall, kus võin talvel trenni teha kas või 24/7. Suvel, nn välihooajal sõidan muidugi rohkem mägedes. (Traieli maailma- ja muudelgi meistrivõistlustel sõidetakse kahes arvestuses: kunstlike takistustega siseradadel ning looduses välivõistlustel.)
Treenimine on väga oluline igasuguses spordis ning ka väga suurel profil on vaja harjutada väga palju.

Ja pärast kõiki neid aastaid ja tiitleid on sul ikka veel motivatsiooni treenimiseks ja võistlemiseks?
Muidugi on! Lisaks hommikuti mootorrattaga harjutamisele käin pärastlõunal jõusaalis ning sõidan palju traielit ka jalgrattaga.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 6

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.