Suur lugu

Kasutatud Alfa Romeo 159: kui kindlasti tahad, siis otsi väga hoolikalt

Alfa Romeo võttis nn nullindate keskpaigas taas tõsisemalt nõuks pakkuda konkurentsi Saksa luksusmarkidele, proovides üheaegselt tõsta nii margi mainet kui ka autode koostekvaliteeti ja töökindlust. Tulemuseks oli legendaarse Giorgetto Giugiaro disainitud Alfa Romeo 159, mis köitis tähelepanu sportlike sõiduomaduste, pilkupüüdva välimuse ning ka kiiduväärt mugavusega. „Sakslaste“ tasemele küll ei küünditud, ent omapäraga võitis Alfa rohkelt südameid.

Geeniuse tellijale

Alfa tuletas 159-st ka sportlikumad mudelid Brera ning Spider, mida entusiastid tänaseni kõrgelt hindavad. Heast tahtest hoolimata ei kukkunud 159 välja päris nii vastupidava ja töökindlana, kui sooviti.

Probleemseid kohti leidub kahjuks külluses, eriti mootorite juures. Tuleb kohe mainida, et Alfa 159 omamine ja hooldus on kallis. Tihti on disainist ning sõidurõõmust lummatud omanikele pidamiskulu üllatusena tulnud, mispärast on paljud eksemplarid käest lastud ning liiguvad probleemsetena järgmiste omanike kätte. Lumepallina hakkab sealt aga veerema ka kehv maine, mis alati siiski õigustatud pole.

Kaunis kere, kuid mitte kõige praktilisem

Sportliku profiiliga 159-t pakuti nii sedaani kui ka universaalina. Veoskeemidest olid valikus esi- ja nelikvedu, viimane on vähem levinud. Võrreldes eelkäija, Alfa Romeo 156-ga on tegu palju suurema ja mugavama autoga. Eesmised istmed on sportlikud, toekad ning mugavad, ruumipuuduse üle kurtma kindlasti ei pea. Tagaistmelgi on pearuumi rohkelt, kuid jalaruumiga kisub kitsaks. Universaalkere 425-liitrine pagasiruum on enam-vähem mõistliku suurusega, puuduseks võib pidada kõrget laadimisläve.

Alfa eesmärk pakkuda 159-ga alternatiivi „sakslastele“ kajastub väga hästi sõitjateruumi viimistluses. Koostekvaliteet on hea, ka suurema läbisõiduga autodel esineb nagisemist ja klobinat vähe. Disain on kaunis ja juhikeskne, silma torkavad kolm „kella“ keskkonsoolis. Üksikute tõrgetena võib välja tuua kliimaploki ekraani kustumise ning tagaaknad, mis võivad vähese kasutuse korral kinni kiiluda. Niiske ilmaga tõstavad mõnikord heast peast kisa parkimisandurid.

Mida aeg edasi, seda tuttavamad on Alfale roosteprobleemid. 159-l võivad roostetama hakata sillatala ning küljekarbid. Sellega kimpus olevaid Alfasid võib leida kahjuks sageli, paremas korras kerega autot otsides tasub ringi vaadata välismaal.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 34, august 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.