Suur lugu

Kasutatud Audi TT: disainimeister paari kümnendi tagant

TT välimuses annavad tooni ümarad vormid. Disain on ajale hästi vastu pidanud ja vana Audi tundub värske veel praegugi. Fotod: Newspress ja Audi

Esimese põlvkonna Audi TT kuulub nende autode sekka, mis vananevad hästi. Mida aeg edasi, seda erilisemaks muutub selle disain ja üha enam kiidetakse sõiduomadusi.

Geeniuse tellijale

Kuldset keskteed vana TT loomisel ilmselgelt ei tuntud. 1998. aastal müügile tulles eristus julge disainiga TT hallist massist ning auto välimus kas meeldis väga või ei meeldinud üldse. Samuti kippus TT erinevatel põhjustel jääma irvhammaste lõugade vahele.

Esimene põhjus oli muidugi tõsiasi, et Audi ehitas väikese sportauto neljanda põlvkonna Volkswagen Golfi põhjale. Kriitikud leidsid, et see on ju lihtsalt edeva välimuse ja kalli hinnasildiga Golf. Tegelikult pole asi päris nii. Kui Golfiga käib pigem kaasas rahuliku ja praktilise pereauto maine, siis TT on kõike muud kui rahulik ja perele sobiv.

Vaevaline algus

Esialgu pakuti kahes võimsuses (132 kW ja 165 kW) 1,8-liitrist turbomootorit, 2003. aastal tuli valikusse ka 3,2-liitrine VR-6, millel oli võimsust 184 kW. Ka väiksema mootoriga TT oli kiire auto. Lahjemas versioonis spurtis see „sajani“ 7,4 sekundiga. Võimsamad mootorid kärpisid sellest ajast julgelt sekundi. Kui esimestel tootmisaastatel varustati TT-d vaid käsikastiga, siis hiljem tuli valikusse ka topeltsiduriga DSG-käigukast.

Kupee kõrval tehti ka rodstereid. Tagaspoiler on üks neist lisadest, mis pandi TT-le teel püsivuse parandamiseks.

Esimesed tootmisaastad ei möödunud päris muretult. Mingil põhjusel kippus TT suurel kiirusel muutuma ebastabiilseks ning kiirusel üle 180 km/h võis auto näiteks rida vahetades kaotada juhitavuse. Pärast viit fataalset õnnetust korraldas Audi tagasikutsumiskampaania, mille käigus varustati auto ESP ja tagaosa survejõudu tõstva spoileriga, samuti kohendati auto vedrustust. Nähtud vaev kandis vilja ning praegu kiidavad vana TT omanikud eeskätt auto teravat juhitavust ning stabiilsust.

Esiveoliste versioonide kõrval leidub ka nelikveolisi. Ennekõike tulevad quattro eelised välja kiirendusel, sest esiveolisena kipub pidamist pisut puudu jääma.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.