Suur lugu

Kasutatud Citroën C6: auto otsekui vanadest headest aegadest

Eriline, aga uuena liiga kallis ja paljude silmis liiga imelik auto: kokku tehti Citroëni lipulaevu alla 24 000! Fotod: tootjad

Citroëni mudelitega on imelikud lood. Vahepeal tehakse järjepanu täiesti halle ja igavaid auto­sid, siis vahele taas midagi põnevat ja harva isegi midagi päris erilist.

Geeniuse tellijale

Enamasti leiavad arvustajad siiski, et „vanadel headel aegadel olid ikka need päris Citroënid“: veidrusi täis ja nägid välja nagu ei ükski teine auto. 1990. aastatel oli selliseks Citroëniks XM. Kui XM-i aeg hakkas läbi saama, näidati potentsiaalse järglasena ideeautot C6 Lignage, millel olid olemas kõik ägedate Citroënide tunnused.

Aega läks, aga asja sai!

Seejärel tõmmati uuele esindusautole aga pikaks ajaks kriips peale ning kui võis juba arvata, et suhteliselt kole C5 jääbki Citroëni lipulaevaks, toodi 2005. aastal siiski välja uus C6. See oli idee­autoga väga sarnane, kuid selleks, et kõvas konkurentsis läbi lüüa, ei piisanud vaid omapärasest disainist.

Õnneks pakuti taas Citroëni mugavat hüdropneumaatilist vedrustust, aga lisaks veel igasuguseid ajast ees olevaid vidinaid, näiteks tuuleklaasinäidikut, hääljuhtimisega navisüsteemi ja kurvis pööravaid ksenoontulesid. Ühe esimese autona maailmas sai C6 jalakäijale otsasõidul pürotehnikaga kõrgemale paiskuva kapoti.

Kunagist CX-i meenutav disain oli omas ajas täiesti erakordne: C6 on pikk, madal, ühe joonega tõmmatud küljejoone, nõgusa tagaklaasi, bumerangikujuliste taga- ja väikeste esitulede, raamideta ukseklaaside, ülipika esi- ja lühikese tagaülendiga jne.

Erinevalt eelkäijast XM-ist on C6 sedaan­kerega. Disaini- ja konstruktsiooniveidrusi leiab igal sammul.

Esialgu pakuti 2,7-liitrist topeltturboga V-6-diislit (150 kW) ja 2,9-liitrist V-6-bensiinimootorit (155 kW). Hiljem lisandus 2,2-liitrine diisel (125 kW), 2,7-liitrise V-6-diisli asendas kolmeliitrine (177 kW) ja ottomootor kadus valikust. Enamik kliente valis diisli ja pole ka ime, sest paberil räägivad kõik näitajad selle kasuks.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 12, juuni 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.