Suur lugu

Kasutatud Ford Fiesta: nägus ja hea sõita, kuid paari fataalse veaga

Eestis selles mõõdus autosid ei armastata, kuid Lääne-Euroopas on need väga popid. Sõiduomadustelt on Fiesta oma klassi liider. Fotod: Pille Russi

Fiesta hiilgab Fordile omaste tugevate külgedega, aga sel on ka paar väga kulukat tüüpviga.

Geeniuse tellijale

Tõelise maailmaautona valmistati kuuenda põlvkonna Fiestat tervelt kümmekonnas tehases, alustades Saksamaast kuni Hiina ja Brasiiliani välja. Kõige popim oli see siiski Euroopas, kus väike Ford paikneb traditsiooniliselt müügiedetabelite tipus.

Eriti suured Fiesta (ja üleüldse Fordi) fännid on muidugi britid, kelle kunagisi arvustusi lugedes jääb kohati mulje, et paremat autot pole mitte kunagi mitte kuskil teha suudetud ja et tegu on täiusliku neljarattalisega, mis teeb tuule alla ka enamikule väikekeskklassi autodele. Sakslaste võrdlustestid päris sama suurt entusiasmi ei väljendanud, kuid näiteks selle Fordi sõiduomadusi kiideti alati.

Pruugituna meelitab Fiesta väikesele autole omaselt väikese läbisõidu ja hinnaga, aga ka tõesti mõnusa juhitavusega. Töökindluse kohta ütleb Saksamaa tehnoülevaatuste statistika, et Fiesta on üsna keskmine auto: mõnel aastal pisut parem, teisel pisut halvem. Peamised puudused, mis tehnokontrollis leitakse, puudutavad vedrustust ja roolisüsteemi ning vanematel mudelitel juba ka roostetavat väljalaskesüsteemi. Ent tavapärase kulumise kõrval on Fiestal ka paar kulukat mootorit-käigukasti puudutavat viga.

Ruumi võiks rohkem olla

Ühe esimese Fordina sai see Fiesta margi uue nn kineetilise disaini, mis tähendab, et oma konservatiivsest eelkäijast on see nii seest kui ka väljast põnevam ja elurõõmsam. Euroopas müüdi Fiestat kolme- ja viieukselisena, aga mõnel turul pakuti ka sedaani.

Fiesta tagumine iste sobib ­kahele lapsele. Selles klassis on ka ruumikamaid autosid.

Ei maksa loota, et neljameetrine väike auto on täisväärtuslik peresõiduk. Fiesta ei kuulu ruumikamate hulka ka oma klassis, nii et tagumine iste sobib ikkagi ainult kahele väikest kasvu reisijale. Pakiruumgi on tilluke ning seda laiendades jääb põrandasse kõrge aste. Müratase on klassi kohta pigem madal ja viimistlus viisakas, lihtsa baasvarustusega autode kõrval liigub järelturul ka päris rohkete lisadega Fiestasid.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 44, november 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.