Suur lugu

Kasutatud Jeep Renegade: stiilne, kuid mõned mootorid on kulukate probleemidega

Jeep Renagade’i üheks eeliseks on silmatorkav ning äratuntavalt jeepilik välimus. Töökindlusmuresid on kõige rohkem bensiinimootoritel. Fotod: Pille Russi

Jeep Renegade näeb hea välja ja on nelikveolisena üks maastikuvõimekamaid väikedžiipe, kuid sel on ka kulukaid muresid.

Geeniuse tellijale

Aastal 2014 esitletud Jeep Renegade on samal aastal loodud Fiati ja Chrysleri ühisfirma koostöö tulemus. Kui seni olime harjunud nägema peamiselt ookeani taga toodetud Jeepe, siis nüüd muutus loogiliseks, et Fiati analoogidega platvormi jagavad mudelid saabuvad Itaaliast. Fiat 500X-iga palju ühist omav Renegade on toodetud Melfi tehases, poolel teel Napoli ja Bari vahel. Tegu on lausa niivõrd Itaalia autoga, et seda on oma ametis kasutanud siinne Itaalia suursaadik.

Iseloomuga välimus

Renegade on omapärane, võiks öelda et veidi isemoodi ja samas ehtdžiibilik. Halli massi see auto liikluses kindlasti ei sulandu. Sisemuseski on väikeseid, kuid margi kuulsusrikkale ajaloole viitavaid elemente, nagu kiri „1941“ raadioekraani kohal, miniatuurne „vanaisa Jeepi“ kujutis esiklaasil, väike Jeepi iluvõre kujutis keskkonsoolil raadiost allpool jne. Trailhawk-versioonil lugesid ajakirjanikud kokku 30 „pühademuna“ ehk peidetud, enamasti ajaloole viitavat disainielementi.

Varustus võib päris suurel määral varieeruda. Küllaltki palju leiab sarnasusi Fiatiga, rool erineb näiteks vaid embleemi poolest.

Kahjuks aga on need mitmel pool kõrvuti musta, kõva ja ilmetu plastiga. Kasutajad, tõsi, hindavad materjalide, sealhulgas sellesama plasti kulumiskindlust ja puhastatavust kõrgelt – tõenäoliselt on siin arvestatud (lisaks kokkuhoiule) sõiduki võimaliku kasutamisega tavalisest keerulisemates oludes, mis siis, et suurem osa Renegade’idest tegelikult kunagi teelt maha ei pööra.

Renegade on vaatamata väikestele mõõtmetele küllaltki praktiline ja ruumikas. Manööverdamine on kitsastes oludes lihtne: tagurdamisel aitavad tagarattad, mis paiknevad praktiliselt seal, kus sõiduk lõpeb, mõõtmetega väga hästi arvestada. 351 l mahutav pakiruum muutub 1297-liitriseks, kui tagaistmed on alla klapitud. Tagaistmele pole mõistlik kolme täiskasvanut paigutada, küll aga mahub sinna vabalt kaks sõitjat.

Roostekindlusele seni suuremaid etteheiteid pole, samas peab arvestama, et ka vanimad autod on endiselt alla seitsme aasta vanad. Suuremal osal Euroopa Liidus müüdud autodel on seitsme aasta pikkune keregarantii.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 42, november 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.