Suur lugu

Kasutatud Land Rover Discovery III: väga hea auto, kui ainult mootor kestaks

Fotod: Land Rover ja Pille Russi

Land Rover Discovery kolmas põlvkond väärib paljus ülivõrdeid, kuid kahjuks käib sellega kaasas suur risk.

Geeniuse tellijale

Uue ja peaaegu uuena oli Discovery üks autoajakirjanduse lemmiklapsi, eriti muidugi kodumaal. Seda peeti täiesti õigustatult peaaegu otsast lõpuni suurepäraseks, muu hulgas kiideti ruumikust, luksuslikkust ja kvaliteetset viimistlust ning suure džiibi kohta häid sõiduomadusi.

„Discot” tasub hooldada ja remontida asjatundjate juures, kes teavad selle auto eripärasid. See teeb pidamise kindlasti odavamaks. Foto: Pille Russi

Edasi Discovery käsi päris sama hästi ei käinud, sest töökindlusega seotud probleeme ilmnes üksjagu. Niinimetatud lastehaigused on nüüd ammu unustatud, kuid kõrge vanuse ja suure läbisõidu tõttu teevad omanikele muret muud asjad. Pidada pole Discovery III kindlasti odav, eriti kui see väsima hakkab, kuid paljusid vigu saab korraliku hooldusega ennetada.

Mahukas, luksuslik, raske

Eelmised Discoveryd nägid küll ägedad välja, kuid nende orienteeritust maastikusõidule ei suutnud peita ka tippvarustus. Kolmas põlvkond tõi muutuse: pole mingit kahetimõistmist, et sellega sooviti konkurentsi pakkuda popiks muutunud Saksa luksusdžiipidele. Discovery 3 viimistlus on väga hea, varustust palju ning üleüldine olek härrasmehelikult väljapeetud. Disain mõjub siiani suursuguselt ja kindlasti paremini kui praeguse külmkapiliku viienda põlvkonna oma.

Sõidurežiime valides saab Discovery hakkama rasketes oludes. Foto: Pille Russi

Kohti on viis või seitse ja siseruum hästi läbi mõeldud. Istmed saab ükshaaval maha kallutada nii, et tekib hiiglaslik sileda põrandaga kaubaruum ning viiel reisijal on selles meeldiv pikki vahemaid läbida. Kaks lisakohta sobivad ootuspäraselt pigem lastele ning kui need on kasutusel, jääb pakiruum väikeseks.

Esitlusel rääkis Land Rover valjult, et  Discovery 3 pole enam traditsioonilisel raamil, vaid kasutatakse nutikalt raamiga integreeritud kandekeret IBF. Tegu on siiski pigem turundusjutuga, kere on sel endiselt raamil, ehkki tõsi, võib-olla jäigem kui säärasel autol tavaliselt. Endiselt on „Disco” aga väga raske ning 2,5tonnine tühimass mõjutab nii dünaamikat, sõiduomadusi kui ka kütusekulu.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.